Elektryczne autobusy Volvo w kolejnym polskim mieście

Volvo Polska wygrało przetarg na dostawę 16 zelektryfikowanych autobusów miejskich do Inowrocławia. Będzie to pierwsze w Polsce zamówienie na autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym typu plug-in.

Rozpisany przez miasto przetarg na dostawę 16 nowych autobusów miejskich składał się z dwóch części: 8 autobusów w całości elektrycznych oraz 8 elektryczno-hybrydowych typu plug-in. W obu przypadkach wybrana została oferta Volvo Buses, firma dostarczy do Inowrocławia 8 autobusów Volvo 7900 Electric i tyle samo Volvo 7900 Electric Hybrid. Inowrocław będzie pierwszym w Polsce miastem, w którym po realizacji zamówienia flota autobusów miejskich będzie całkowicie zelektryfikowana.

Autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowymym różnią się od klasycznych hybryd tym, że poruszać się mogą wyłącznie na silniku elektrycznym – bez względu na prędkość i warunki. Niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus przejechać może w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich porusza się autobus), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni. Oba rozwiązania zostaną zastosowane w przypadku Inowrocławia.

Elektryczne hybrydy typu plug-in zużywają o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc. Dla porównania – tradycyjne hybrydy zużywają ok. 40 proc. mniej paliwa i emitują 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych.

W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie. W ubiegłym roku 35 hybryd Volvo trafiło do Sosnowca, ostatnio firma wygrała też przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Jeleniej Góry i Białegostoku.

Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3,8 tys. zelektryfikowanych autobusów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *