[EkoFlota 2017] Hybrydowe Lexusy w blasku reflektorów

Lexus jest obecnie jedyną marką na świecie, która w swojej gamie modelowej nie posiada innych odmian niż klasyczna spalinowa (benzyna) oraz hybrydowa. Już jakiś czas temu japoński producent ogłosił, że dla niego przyszłość motoryzacji to przede wszystkim napęd hybrydowy, dlatego w swojej ofercie nie ma auta, które takiego układu by nie posiadało.

Na targach EkoFlota nie może zabraknąć Lexusa. Jest to marka premium, która od wielu lat lansuje rozwiązania hybrydowe. Obecnie każdy wprowadzany model jest oferowany od razu w dwóch rodzajach napędu: z klasyczną benzyną oraz układem hybrydowym. Na stoisku Lexusa zostaną pokazane ekologiczne odmiany. Wśród pojazdów, które będzie można zobaczyć, możemy wymienić choćby Lexusa IS, NX oraz GS.

IS 300H

Lexus IS to limuzyna z klasy średniej wyższej. Trudno ją pomylić z jakimkolwiek innym samochodem. Wynika to z faktu jej typowo zadziornego, japońskiego wyglądu. Nie jest to jednak główna zaleta tego pojazdu. Jest nią silnik, a raczej zestaw napędowy. Otóż pod maską pracuje 2,5 litrowa benzyna (181 KM), pracująca w cyklu Atkinsona oraz silnik elektryczny (143 KM). Wodorkowo-niklowe akumulatory pozwalają na zgromadzenie energii na przejechanie około 2 kilometrów. Można powiedzieć, że ten układ ma przede wszystkim za zadanie pomoc przy przyspieszaniu. Oczywiście układ współpracuje ze skrzynią CVT. Łączna moc w tym przypadku wynosi 223 KM i pozwala na osiągnięcie pierwszej setki po upływie 8,3 sekundy. Bazowy Lexus IS 300h to wydatek 174 900 zł.

 NX 300H

Model NX jest najmniejszym SUV’em w rodzinie Lexusa. Swoją stylistyką nawiązuje do tego co najlepsze w rodzinie japońskiego producenta. Nie da się nie zauważyć ostrych przetłoczeń, charakterystycznych przednich świateł czy typowej dla marki atrapy chłodnicy.

Do napędu NX-a służy ten sam układ co w przypadku IS-a. Są jednak pewne różnice. Otóż choć pod maską pracuje ta sama jednostka spalinowa, to jej moc jest niższa. Generuje ona jedynie 155 KM. Do tego dochodzi silnik elektryczny o mocy 143 KM oraz w przypadku napędu na obie osie dodatkowa jednostka elektryczna, umieszczona na tylnej osi o mocy 68 KM. Niestety w przypadku układów hybrydowych moc nie sumuje się w sposób oczywisty. Dlatego łącznie zestaw posiada 197 KM. To sprawia, że przy masie własnej prawie 1,8 tony, auto przyspiesza maksymalnie do 180 km/h, a pierwszą setkę osiąga po 9 sekundach. Ceny wersji hybrydowej rozpoczynają się od 159 tys. zł.

GS 300H

Trzecią hybrydową wariacją w rodzinie jest ekskluzywny model GS. Pod względem wyglądu nie ma co ukrywać, że jest to fenomenalny samochód. Z jednej stronie posiada agresywne cechy mniejszych aut z gamy, a z drugiej jest elegancji i wyrafinowany, tak jak to przystało na limuzynę.

W Lexusie wykorzystywany jest sprawdzony układ napędowy. Dlatego w odmianie 300h znajdziemy dokładnie ten sam silnik co w modelach IS oraz NX, z tą różnicą, że w tej limuzynie jednostka napędowa posiada 184 KM. Zestaw z silnikiem elektrycznym oferuje jednak 223 KM oraz 221 Nm. Pozwala to rozpędzić się do 100 km/h w 9 sekund i maksymalnie osiągnąć 190 km/h. Warto też zwrócić uwagę, że w tym przypadku wykorzystano bezstopniową przekładnię E-CVT. Oferuje ona nieco większy komfort podczas jazdy. Ceny modelu w odmianie hybrydowej rozpoczynają się od 217 900 zł.

 LC500h

Wisienką na torcie będzie najnowszy i zarazem najbardziej prestiżowy model Lexusa, czyli LC500h. Jest to samochód wyjątkowy, zarówno pod względem wyglądu, wykończenia, jak i układu napędowego. Sportowe coupe uznawane jest za jednym z ładniejszych na rynku. Do tego pod jego maską pracuje 3,5 litrowy, benzynowy silnik V6 o mocy 299 KM i 348 Nm oraz jednostka elektryczna, generująca 179 KM i 300 Nm. Energia kompensowana jest w akumulatorach litowo-jonowych. Przy tym układzie auto przyspiesza do 100 km/h w 5 sekund i maksymalnie osiąga 250 km/h. Jego cena rozpoczyna się od 527 tys. zł.

Źródło: targiekoflota.pl

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *