Firma AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o., która utworzyła flotę niemal 100 samochodów hybrydowych Toyoty. Koncern AstraZeneca zajmuje się ochroną zdrowia w stu krajach na świecie.
Wymieniając konwencjonalne samochody na hybrydy Toyoty, polski oddział firmy udowadnia, że w polu jej zainteresowań leży także
profilaktyka chorób cywilizacyjnych, m.in. poprzez redukcję emisji spalin. Dotychczas we flocie polskiego przedstawicielstwa AstraZeneca
znajdowały się dwa modele Toyoty z silnikami konwencjonalnymi – Avensis i RAV4. Obecnie dołączają do nich Prius, innowacyjny liftback
segmentu D i RAV4 Hybrid, średniej wielkości SUV z napędem 4×4 E- Four.
– „AstraZeneca jest globalną firmą biofarmaceutyczną. Życie, zdrowie i bezpieczeństwo ludzi jest dla nas jedną z najważniejszych wartości.
Wpisuje się to w naszą politykę na rzecz ochrony środowiska. Jednym z jej ważniejszych elementów jest wymiana floty o napędzie
konwencjonalnym na flotę ekologiczną. Obecnie prawie sto naszych samochodów to auta z napędem hybrydowym. Bardzo zależy nam na tym,
żeby zredukować emisję CO2 do poziomów rekomendowanych przez Komisję Europejską i ONZ. AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o.
wyznaczyła też własny cel, aby średnia emisja użytkowanych przez nas samochodów spadła o 25% w stosunku do poziomu z 2015 roku, kiedy to
zapoczątkowaliśmy program redukcji emisji CO2. Pozwoli nam to spełnić wymagania europejskiej polityki klimatycznej” – skomentował Jarosław
Oleszczuk, Prezes Zarządu AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o.
Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych i pionierem elektromobilności. W ciągu 20 lat od premiery Toyoty Prius
firma wprowadziła do sprzedaży na świecie 35 modeli hybrydowych oraz dostarczyła kierowcom ponad 11 milionów aut z tym napędem. Po
polskich drogach jeździ już 30 000 hybryd Toyoty.
– „To wyraźny sygnał dla całego środowiska, że koncern AstraZeneca nie tylko produkuje najnowsze generacje leków dla swoich pacjentów, ale także zapewnia swoim pracownikom najlepsze samochody służbowe, czyli hybrydy. Korzystanie z aut hybrydowych zamiast diesli jest szczególnie ważne na terenach miast, gdzie problemem jest smog i zanieczyszczenie powietrza szkodliwymi substancjami, które mogą powodować nowotwory. W dzisiejszych czasach, w okresie jesienno-zimowym, temat smogu jest bardzo aktualny, a my cieszymy się z tego, że możemy w jakimś stopniu
przyczynić się do realizacji tego ogromnego zadania, jakim jest poprawa jakości powietrza w polskich miastach” – powiedział Robert Mularczyk,
Dyrektor PR Toyota Motor Poland.
Napęd hybrydowy to połączenie silnika benzynowego z elektrycznym, które współpracują z baterią trakcyjną za pośrednictwem przekładni
planetarnej. Wszystkie hybrydy Toyoty mogą samodzielnie poruszać się z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. Wtedy stają się
samochodami zero-emisyjnymi. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego przez nawet 50 procent czasu jazdy po mieście, poruszanie się hybrydą
jest ciche i komfortowe, a jednocześnie oszczędne i niskoemisyjne. Silniki elektryczne napędzają samochód oraz odzyskują energię z hamowania,
natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością przekazują nadwyżki energii do akumulatora trakcyjnego. Takie rozwiązanie jest nie tylko źródłem
oszczędności, ale też powoduje, że hybryd Toyoty nie ładuje się z gniazdka. Samochody hybrydowe Toyoty wyróżniają się płynną jazdą
dzięki automatycznej przekładni e-CVT oraz atutom silnika elektrycznego, który zapewnia maksymalny moment obrotowy w pełnym zakresie
prędkości. Modele hybrydowe Toyoty już w podstawowych wersjach są bogato wyposażone, m.in. w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego
Toyota Safety Sense.