Assistance komunikacyjne coraz popularniejsze wśród Polaków

W Polsce z roku na rok rośnie popularność usług pomocowych. Assistance do polisy ubezpieczeniowej samochodu wybiera coraz więcej osób, choć to już nie tylko pojazdy należą do grona najczęściej wybieranych ofert.

Według badań IPSOS w 2013 roku z pakietów Assistance korzystało 1,1 mln klientów polskich towarzystw ubezpieczeniowych. Trzy lata później było już ich 2,6 mln, co oznacza ponad dwukrotny wzrost. Po usługi pomocowe znacznie częściej zaczęli też sięgać mieszkańcy miast do 50 tys. mieszkańców. (źródło: badanie „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”, Ipsos na zlecenie Mondial Assistance)

Do tej pory bowiem były to produkty ubezpieczeniowe kojarzone głównie z klientami z największych ośrodków miejskich. Przy czym wciąż, jak pokazują dane zebrane przez IPSOS, po Assistance najczęściej sięgają mężczyźni z wyższym wykształceniem, ojcowie rodzin z dziećmi, mieszkający w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Coraz większa jest świadomość, że Assistance nie wiąże się tylko z polisami samochodowymi. Obecnie już 67 proc. klientów usług finansowych (towarzystw ubezpieczeniowych lub banków) zdaje sobie sprawę z różnorodności dostępnych pakietów usług pomocowych.

Ubezpieczeniowe pakiety pomocowe najczęściej kojarzą się z polisami samochodowymi i nie ma w tym nic dziwnego, bowiem w latach 60. po raz pierwszy zaoferowano usługę Assistance właśnie osobom chcącym zapewnić większą ochronę ubezpieczeniową dla swoich czterech kółek. Po dziś dzień zresztą Assistance samochodowy jest najpopularniejszym pakietem usług pomocowych na rynku – 81 proc. respondentów zadeklarowało posiadanie assistance komunikacyjnego w VII Ogólnopolskim Badaniu Assistance.

Za najbardziej przydatną pomoc w ramach usługi assistance klienci uznali odholowanie samochodu (87 proc.). Assistance samochodowy daje klientom ubezpieczycieli znacznie więcej. Dostępna jest również naprawa zepsutego pojazdu na miejscu lub we współpracującym z TU warsztatem. Jeśli samochód odmówi posłuszeństwa w trakcie dalszej podróży, wówczas ubezpieczyciel zapewni auto zastępcze lub zakwaterowanie w hotelu, gdzie kierowca i pasażerowie będą mogli zaczekać, aż naprawa w stacji obsługi dobiegnie końca. Jest to szczególnie przydatne w przypadku wyjazdów zagranicznych. W ramach Assistance samochodowego posiadacz polisy może też liczyć na opiekę medyczną, jeśli np. w dłuższej trasie któryś z podróżnych źle się poczuje i będzie musiał skorzystać z pomocy medycznej. Niewątpliwą zaletą takiego pakietu pomocowego jest to, że ubezpieczony nie musi osobiście dzwonić po pomoc drogową, gdy zajdzie taka potrzeba. Wystarczy tylko kontakt z całodobową infolinią ubezpieczyciela, który zorganizuje niezbędną pomoc.

Źródło: UNIQA
oprac. MF/jab
fot. Ford Euro-Car