Zmiany organizacyjne i personalne w Mercedes-Benz Polska

Mercedes-Benz Polska wprowadza zmiany organizacyjne i personalne, obejmujące utworzenie dwóch nowych stanowisk kierowniczych. Pierwsze z nich – COO, Head of Market Operations MBC Poland – pozwoli na jeszcze skuteczniejsze zarządzanie sprzedażą i obsługą serwisową klienta. Obejmuje je Marcin Kwoka, dotychczasowy Head of Sales & Managing Director Mercedes-Benz Polska. Druga z nowych funkcji – Head of Customer Experience – koncentruje się na cyfrowej transformacji oraz zmianach w zakresie zaspokajania potrzeb klientów. Pełni ją Agnieszka Sadowska, wcześniej Fleet Sales & Online Business Development Manager.

W ostatnich latach polski rynek nabrał strategicznego znaczenia na mapie sprzedaży osobowych Mercedesów. Aby w pełni wykorzystać potencjał przyszłego wzrostu, w strukturach Mercedes-Benz Polska utworzono dwie nowe funkcje. Pierwsza z nich – COO, Head of Market Operations MBC Poland – pozwoli na efektywne zarządzanie najważniejszymi aktywnościami biznesowymi: sprzedażą nowych samochodów oraz obsługą serwisową klienta. Pełni ją Marcin Kwoka, dotychczasowy Head of Sales & Managing Director MBPL. Na nowym stanowisku odpowiada on za lokalne wdrażanie strategii producenta luksusowych aut oraz aktywne wspieranie dealerów w ich działalności. W nowej roli będzie podlegał bezpośrednio Head of Cluster Cetral& Eastern Europe, CEO Mercedes-Benz Polska.

Marcin Kwoka to ceniony menedżer z szerokim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej, m.in. w dziedzinach planowania biznesowego, sprzedaży oraz zarządzania klientami, który wykazał się już doskonałymi wynikami sprzedaży w połączeniu z dogłębną znajomością polskiego rynku i sieci dealerskiej. Od 2014 r. nieprzerwanie pełni kierownicze stanowiska w Mercedes-Benz Polska w obszarze sprzedaży. Wcześniej pracował dla lokalnego oddziału trójramiennej gwiazdy w latach 2007-2010 (Mercedes-Benz Leasing Polska) oraz w Volvo Auto Polska Jest absolwentem studiów magisterskich na kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej.

Kolejna zmiana dotyczy utworzenia nowej jednostki organizacyjnej Customer Experience, która zastępuje dotychczasowy dział marketingu. Będzie ona zorientowana na pogłębianie cyfrowego podejścia do ścieżki zakupowej klienta z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi komunikacyjnych oraz zapewnianie spójnego doświadczenia marki online i offline przy jednoczesnej harmonizacji całego procesu marketingowego. Nowy dział będzie również odpowiadać za realizację programów eventowych dla klientów oraz wspieranie działań promocyjnych. Na czele jednostki jako Head of Customer Experience staje Agnieszka Sadowska, która wcześniej zajmowała stanowisko Fleet Sales & Online Business Development Manager.

Agnieszka Sadowska pracuje w Mercedes-Benz Polska od 2015 r.; w tym czasie zajmowała się m.in. analizą i planowaniem sprzedaży flotowej, koordynowaniem programów flotowych oraz współpracą z klientami i dealerami. Następnie pełniła nowopowstałą funkcję łączącą obowiązki kierownika strefy i menadżera projektu online-to-offline na rynku polskim, wdrażając m.in. nowe procesy w ramach ścieżki zakupowej klienta w różnych kanałach sprzedaży.
Agnieszka Sadowska ukończyła studia magisterskie na kierunku Logistyka w Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie oraz Zarządzanie sprzedażą w Szkole Głównej Handlowej.

Urszula Reichman, która wcześniej pełniła stanowisko Head of Marketing w Mercedes-Benz Polska, Strategy & Planning MBCEE, będzie kontynuować swoją ścieżkę zawodową poza strukturami firmy.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *