Toyota liderem rynku flotowego w Polsce

Dane po dziewięciu miesiącach 2023 roku pokazują, że Toyota jest najczęściej wybieraną marką przez polskie firmy. Od stycznia do września przedsiębiorstwa zarejestrowały 47 020 samochodów osobowych Toyoty. Corolla jest najczęściej wybieranym modelem przez floty w naszym kraju, a łącznie aż 5 pojazdów japońskiej marki zajmuje miejsca w Top 10 najpopularniejszych osobowych aut flotowych.

Od początku roku Toyota utrzymuje się na pozycji lidera rynku flotowego. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku polskie firmy zarejestrowały 47 020 samochodów osobowych marki, czyli prawie tyle, ile konkurenci z drugiej i trzeciej lokaty łącznie. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego to wzrost aż o 25%. Sukces Toyoty doskonale obrazuje fakt, że ten segment rynku w tym okresie wzrósł o 14%. Japońska marka ma aż 18,5% udziału w polskim rynku flotowym, co jest wzrostem o 1,6 p.p. w stosunku do roku ubiegłego.

Corolla nr 1 wśród polskich firm

Firmy w Polsce w 2023 roku najczęściej wybierają Corollę. Samochód, który oferowany jest z napędami hybrydowymi piątej generacji oraz w trzech wersjach nadwoziowych – Hatchback, Sedan i TS Kombi, zajmuje pierwszą lokatę z wynikiem 15 870 zarejestrowanych egzemplarzy (wzrost o 13%). Wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli znalazły się jeszcze cztery inne Toyoty. Na trzecim miejscu uplasował się Yaris (7548 egzemplarzy), Toyota C-HR zajmuje piątą lokatę (4845 egzemplarzy), na szóstym miejscu jest Yaris Cross (4829 egzemplarzy), a 10. pozycji uplasował się RAV4 (4054 egzemplarzy).

Do bardzo dobrych wyników Toyoty na rynku flotowym przyczyniły się także inne modele. Aygo X był drugim najchętniej wybieranym autem w segmencie A (1340 egzemplarzy, wzrost o 210%), a udział Toyoty w rynku małych aut flotowych wyniósł aż 33,5%. Corolla Cross z wynikiem 2720 zarejestrowanych aut zaznaczyła mocną pozycję w segmencie C-SUV, w którym liderem jest Toyota C-HR. W tej klasie marka ma 21,1-procentowy udział. W segmencie D 10,6% udziału ma Camry (2311 aut, 39% wzrostu).

Nowa odsłona programu flotowego Toyoty

W nowej strategii dla firm wzmocniono ofertę dla najważniejszych modeli flotowych, w tym samochodów z napędami hybrydowymi, które wyróżniają się na rynku niskimi kosztami eksploatacji. Dostępność aut została zwiększona, a zamówienia realizowane są szybko i z gwarancją terminu dostaw.

Oferta flotowa Toyoty to także atrakcyjne plany finansowania oferowanymi przez stacje dealerskie – od kredytów przez leasing po wynajem długoterminowy. W ramach programu KINTO ONE dostępne są nowoczesne formy finansowania nowych samochodów bez konieczności posiadania ich na własność, w tym program wynajmu długoterminowego, który umożliwia Toyocie zagwarantowanie stałych miesięcznych kosztów użytkowania.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *