Repsol rozważa sprzedaż stacji paliw

Hiszpański koncern naftowy Repsol rozważa możliwość sprzedania swojej sieci stacji paliw. Mogłoby to pomóc firmie w obniżeniu zadłużenia i spłacie udziałowców.

Jak podaje dziennik „El Confidencial”, szef Repsolu Josu Jon Imaz skłania się do sprzedania kluczowej części firmy, aby zbilansować księgi rachunkowe. Segment detaliczny nie jest postrzegany przez część najwyższych władz koncernu za kluczowy dla funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Repsol dosyć mocno odczuł załamanie na rynku ropy naftowej sytuację. Z tego powodu zarząd podjął decyzję o sprzedaży pól naftowych w Azji oraz aktywów w Peru i Ekwadorze.

Repsol posiada sieć ponad 4600 stacji benzynowych, z których blisko 3600 jest zlokalizowanych w Hiszpanii (46% udziałów w rynku). Według portalu branżowego PetrolPlaza, pod uwagę branych jest kilka wariantów sprzedaży sieci. Zarząd ma skupiać się na trzech z nich: sprzedaży innemu operatorowi, sprzedaży na rzecz funduszu inwestycyjnego oraz ogłoszeniu publicznej emisji akcji (IPO).

Źródło: wnp.pl