Emisja dwutlenku węgla poniżej zakładanych progów

Samochody sprzedane w Unii Europejskiej w 2014 r. były o 2,5% bardziej wydajne w porównaniu do aut, które trafiły do odbiorców rok wcześniej – podaje Europejska Agencja Środowiska.

Według Europejskiej Agencji Środowiska, nowe samochody sprzedane w 2014 r. charakteryzowały się średnią emisją dwutlenku węgla na poziomie 123,4 g/km. Unijny cel na 2015 r. zakładał wynik 130 g/km.

Średnia emisja dwutlenku węgla nowych pojazdów dostawczych była niższa od tej, jaką Unia planuje osiągnąć za klika lat. Wyniosła 169,1 g/km, a cel na 2017 r. to 175 g/km.

Jak informuje Europejska Agencja Środowiska, prawie wszyscy producenci osiągnęli w 2014 r. zamierzone przez siebie wyniki dot. emisji szkodliwych substancji.

Źródło: International Fleet World