Plan zmniejszenia nadmiernej emisji NOx z silników Volkswagena

Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA) plan rozwiązania problemu silników EA189 o objętościach skokowych 1.2, 1.6 oraz 2.0 l.

Przy opracowywaniu rozwiązań technicznych ważnym kryterium dla marki była opinia użytkowników. Po ustaleniach zostały podjęte konkretne działania odnośnie silników wysokoprężnych EA 189:

  • w jednostkach o objętościach 1.2 i 2.0 zostanie zaktualizowane oprogramowanie (operacja ta potrwa około pół godziny),
  • w silnikach 1.6 również zostanie zaktualizowane oprogramowanie. Oprócz tego, bezpośrednio przed przepływomierzem zostanie zamontowany regulator przepływu powietrza (potrwa to niecałą godzinę).

Wyżej wymienione działania zostaną przeprowadzone na terenie Europy. Wprowadzone modyfikacje spowodują, że auta będą spełniały obowiązujące normy emisji spalin. Celem koncernu jest, aby te zmiany nie wpłynęły negatywnie na moc silnika, zużycie paliwa oraz osiągi.

Wszyscy klienci marki, których dotyczy problem, zostali już poinformowania listownie o całej sprawie. W drugim piśmie zostaną zaproszeni do serwisów. Plan zakłada, że od I kwartału 2016 roku rozpocznie się praca nad silnikami 2.0 l, od II kwartału nad 1.2 l, a od III kwartału nad 1.6 l.

Źródło: VW AG/wnp.pl