Nowa Toyota Camry z hybrydą piątej generacji

Bardziej sportowa stylistyka nadwozia, wyrazisty design za który odpowiada kalifornijskie studio CALTY, inne reflektory – to nie jedyne cechy nowej Toyoty Camry. Japoński sedan, który już od prawie 40 lat obecny jest na rynku, teraz napędza układ hybrydowy piątej generacji o większej mocy i wydajności.

Toyota Camry od blisko 40 lat jest jednym z czołowych graczy w segmencie sedanów i regularnie jest najchętniej kupowaną limuzyną. Na całym świecie sprzedano do tej pory ponad 21 mln egzemplarzy wszystkich generacji tego auta, które na wielu rynkach ma status modelu flagowego Toyoty.

Nowy model Camry stworzono z myślą o klientach, którzy preferują auta z nadwoziem typu sedan. Auto zachowało charakter limuzyny, ale zyskało nowy design oraz ulepszone właściwości jezdne. Jeżeli chodzi o stylistykę, to szczególną uwagę zwraca projekt przodu auta, który nawiązuje do innych, nowych modeli marki. Reflektorom nadano nowy kształt, a boczne przetłoczenia podkreślają długość Camry. We wnętrzu zastosowano zupełnie nowy kokpit, a kierowca i pasażerowie mogą mieć poczucie obcowania z autem klasy premium za sprawą zastosowanych materiałów oraz jakości wykonania.

Do napędu pojazdu zastosowano technologię hybrydową piątej generacji. Napęd ma większą moc, jest wydajniejszy i sprawia większą przyjemność w trakcie jazdy. Układ korzysta z nowej bipolarnej baterii litowo-jonowej, która ma większą moc i jest bardziej responsywna. Najważniejsze elementy napędu – jak przekładnia, silniki elektryczne oraz inwerter zostały przeprojektowane, by ograniczyć wewnętrzne straty oraz zredukować masę i rozmiary. W połączeniu ze sprawdzonym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l nowy układ osiąga łączną moc 231 KM (wzrost o 6%), jednocześnie notując niższe średnie zużycie paliwa (5,1 l/100 km) oraz emisje CO2 (117 g/km) w cyklu mieszanym WLTP.

Nowy układ szybciej przekazuje moc, a auto lepiej się rozpędza i daje większe poczucie kontroli. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h poprawiło się z 8,3 s na 7,9 s. Dzięki lepszej współpracy z baterią silnik benzynowy może pracować na niższych obrotach, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji, a także cichszej pracy.

Nową Toyotę wyposażono w przeprojektowane zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu podwójne wahacze. Dzięki temu, jak podkreślają przedstawiciele marki, Camry prowadzi się pewnie oraz daje dużą przyjemność z jazdy po krętych drogach.

Na pokładzie samochodu znalazł się także nowy system multimedialny, a także konfigurowalne cyfrowe zegary, dzięki czemu obsługa najważniejszych funkcji jest intuicyjna i szybsza. Standardem są także najnowsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate, w tym trzecia generacja Toyota Safety Sense.

Produkcja nowej Toyoty Camry rozpocznie się w drugiej połowie 2024 roku, ale zbieranie zamówień w polski salonach japońskiej marki rozpocznie się już w drugim kwartale.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *