Dacia rośnie w siłę

Kolejne spotkanie pod hasłem Dacia Talks poświęcone było przede wszystkim wartości rezydualnej. Przy okazji podano, że od 2004 roku należąca do koncernu Renault marka sprzedała ponad 8 milionów samochodów, z tego ponad 250 tysięcy w Polsce! W tym roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących wartość rezydualną w Polsce, a całkowity koszt użytkowania (TCO) modeli tego producenta na przestrzeni 3 lat i po przejechaniu 45 tys. km jest niższy niż u konkurencji nawet o 27 tys. zł.

Warto podkreślić, że Polska jest krajem o największym procentowym wzroście wartości samochodów używanych w Europie. Najlepiej utrzymują swoją wartość samochody z segmentów A i B. Jak wynika z analizy rynku wartości modeli Dacia, podążają one za trendami wartości aut konkurencyjnych. W 2023 roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących swoją wartość.

Wartość rezydualna (RV) to podstawowy wskaźnik opłacalności zakupu pojazdu stosowany już nie tylko w branży wynajmu, ale także wśród użytkowników prywatnych. Rośnie świadomość, że spadek wartości samochodu w czasie odgrywa kluczową rolę w tzw. całkowitych kosztach użytkowania (TCO) oraz pozwala obniżyć raty najmu. Wysoka wartość rezydualna świadczy dodatkowo o relacji jakości do ceny pojazdu i budzi zaufanie do marki. Stąd tak duże znaczenie, ale i wyzwanie stojące przed producentami, żeby utrzymać ją na wysokim poziomie.

Całkowity koszt użytkowania Dacii (TCO) na przykładzie okresu 3 lat i 45 tys. km przebiegu jest niższy niż u konkurencji nawet o 27 tys. zł.

Dacia charakteryzuje się korzystną wartością rezydualną, dobrą relacją ceny do wartości, która jest średnio od 7-10 pp. powyżej średniej rynkowej. Dążymy do tego, aby oferta marki Dacia była jak najbardziej dostosowana do potrzeb klienta, dlatego też oferujemy samochody w atrakcyjnej cenie i z przejrzystą formą zakupu – tłumaczy Agnieszka Łyżwińska, dyrektor zarządzająca Dacia East.

Auta tej marki sprzedawane są w 44 krajach, głównie w Europie i basenie Morza Śródziemnego​. Od 2004 roku Dacia sprzedała już ponad 8 milionów samochodów, z czego ponad 250 tysięcy w Polsce. Natomiast od 6 lat Dacia Sandero jest najchętniej wybieranym przez klientów indywidualnych samochodem w Europie.

Oferta Dacii dla klientów w Polsce

Aż 64% nabywców modeli Dacia stanowią klienci indywidualni, w tym jednoosobowe działalności gospodarcze. Marka nie oferuje rabatów na swoje samochody, za to oferta jest prosta, przejrzysta, skonstruowana na „5”, obejmuje: fabryczną instalację LPG, 2-letnie pakiety ochrony pogwarancyjnej, pakiety przeglądów, promocyjne ubezpieczenie oraz promocyjne finansowanie.

Klienci Dacii mogą zdecydować się na różne i proste rodzaje umów serwisowych: Formułę Non Stop zawierającą rozszerzoną ochronę pogwarancyjną i Dacia Assistance lub Easy Service, do której dochodzi pakiet przeglądów. Przed podjęciem decyzji można dokonać symulacji kosztów oferty serwisowej online, tak aby uwzględnić wszystko w całkowitym koszcie użytkowania auta.

Używane modele w cenie

Dacia wprowadzi usługę sprzedaży samochodów używanych. Marka będzie oferowała sprawdzone samochody Dacia, blisko 159 punktów kontroli technicznej, samochody z gwarancją na 12 lub 24 miesiące, bezpłatną kontrolą auta po roku, ofertą finansowania dla każdego, również dla firm, Assistance pomoc drogowa 24/7dni, propozycją odkupu poprzedniego pojazdu od właściciela oraz jazdą próbną.

Sieć sprzedaży samochodów używanych obejmie 45 partnerów w Polsce, oferujących ponad 300 samochodów używanych Dacia.

Analiza wartości rezydualnej i kosztów TCO

Dacia Duster

Duster ma najwyższe wartości rezydualne (ponad 60%) w porównaniu z innymi modelami konkurencyjnymi. Biorąc pod uwagę użytkowanie auta przez 36 miesięcy, przy założeniu przebiegu 45 tys. km wartość rezydualna Dacii Duster 1.0 TCe Expression LPG oraz Duster 1.0 TCe Expression wynosi średnio 6 pp. wyżej, a Dacii Duster 1.3 TCe 7 pp. wyżej od modeli konkurencyjnych. Model w tych wersjach silnikowych charakteryzuje się również najniższymi kosztami TCO w porównaniu z konkurencją, jest to średnio 15 tys. zł mniej, a w przypadku Dustera 1.3 TCe Expression mniej o 11 tys. zł. W przypadku wykorzystania samochodu na przykład w działalności flotowej, przy założeniu 36 miesięcy użytkowania pojazdu i 90 tys. km przebiegu będą to najniższe koszty TCO, mniej o 25 tys. zł od modeli konkurencyjnych oraz w przypadku Dustera 1.3 TCe Expression o 13 tys. zł mniej.

Dacia Sandero i Sandero Stepway

W przypadku Dacii Sandero i Sandero Stepway 1.0 TCe Expression LPG oraz 1.0 TCe Expression wartość rezydualna modelu jest średnio o blisko 8 pp. wyższa od porównywanych modeli konkurencyjnych. Analizując okres 36 miesięcy i przebieg auta 45 tys. km, model ten charakteryzuje się najniższymi kosztami TCO, niższymi o blisko 14 tys. zł w porównaniu z modelami konkurencyjnymi. Przyjmując parametry 36 miesięcy użytkowania i przebieg 90 tys. km, będą to o 22 tys. zł niższe koszty TCO niż w przypadku modeli konkurencyjnych, a w przypadku Sandero Stepway niższe nawet o 27 tys. zł. W przypadku tego modelu – okres 36 miesięcy i przebieg auta 90 tys. km – koszty TCO będą o 37 tys. zł niższe od aut konkurencyjnych.

Dacia Jogger

Modele Jogger 1.0 TCe Extreme LPG 7-miejscowy, Jogger 1.0 TCe Expression, Jogger 1.0 TCe Expression 7-miejscowy w porównaniu z modelami konkurencyjnymi utrzymuje o 8 pp. wyższą wartość rezydualną i najniższe koszty TCO (-26 tys. zł przy 36 miesiącach użytkowania i przebiegu 45 tys. km). Przy założeniu dłuższego przebiegu auta, 90 tys. km, wartość rezydualna wzrasta, a koszty TCO są nawet o 35 tys. zł niższe od analizowanych modeli konkurencyjnych.

Wartości marki Dacia

Dacia jest marką, która od 2004 roku wprowadziła nową formułę konsumpcji opartą na pragmatycznej wizji samochodu, polegającej na nieustannym redefiniowaniu tego, co naprawdę niezbędne. Zgodnie z hasłem Best Value For Money, Dacia oferuje wciąż niezrównany stosunek ceny do parametrów użytkowych. Dacia jest postrzegana jako marka proponująca korzystny stosunek ceny do jakości ze względu na strategię „design to cost” (projektowanie pod kątem kosztów). Oznacza to, że firma skupia się na efektywnym projektowaniu i produkcji pojazdu, minimalizując zbędne koszty bez utraty istotnych funkcji. Marka kontynuuje też wprowadzanie nowej identyfikacji wizualnej w salonach i serwisach.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *