Czym chcą jeździć kobiety, a czym mężczyźni?

Eksperci platformy Automarket.pl przeanalizowali 2 tysiące umów zawartych z klientami w ciągu pierwszego roku obecności firmy na rynku, aby dowiedzieć się, jakie auta w leasingu i wynajmie długoterminowym najbardziej interesują kobiety i mężczyzn.

Z przeprowadzonej analizy wynika, że wśród dostępnych na platformie marek samochodów, najbardziej popularny wśród kobiet jest Opel. Aż 30 proc. z nich decyduje się na modele tej marki, najczęściej na Astrę lub Insignię. Na drugim miejscu wśród wybieranych przez panie producentów znajduje się Hyundai, wybiera go 15 proc. klientek, a najpopularniejszymi modelami są: i30 i Tucson. Na trzecim miejscu plasuje się BMW. Samochody rodem z Bawarii (przeważnie modele serii 3) wybiera 10 proc. pań. Na kolejnych miejscach znalazły się: Skoda (8 proc.), Fiat (7 proc.) oraz marki japońskie – Toyota i Nissan (po 6 proc.). Auta z Japonii są wybierane znacznie częściej przez kobiety niż mężczyzn, łącznie 15 proc. pań i 10 proc. panów decyduje się na te pojazdy.

Opel jest marką numer jeden także wśród mężczyzn, choć odsetek tych aut wśród umów leasingu i wynajmu długoterminowego jest mniejszy w porównaniu do umów zawieranych przez kobiety. Ople wybiera 15 proc. panów. Na drugim miejscu znajduje się Hyundai (11 proc.). Trzecie miejsce wśród mężczyzn zajmują jednocześnie BMW i Skoda (po 10 proc.).

Różnice między motoryzacyjnymi preferencjami obu płci widać dopiero od czwartego miejsca. U mężczyzn tę pozycję zajmuje Ford z wynikiem 7 proc., a tuż za nim plasuje się Volkswagen (6 proc.). Marki japońskie nie są ulubieńcami mężczyzn. Najchętniej wybierają oni Toyotę (4 proc.), ale decydują się na nią równie często, co na Audi (też 4 proc.). Analiza pokazuje te same preferencje w przypadku francuskich marek – po 6 proc. kobiet i mężczyzn stawia na Peugeota, Citroena i Renault.

Źródło: IBRM Samar

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *