Cyfrowe monitorowanie opon również dla naczep

Firma Continental oferuje zdalne monitorowanie opon w czasie rzeczywistym, także dla naczep, za pośrednictwem cyfrowego rozwiązania ContiConnect Live. System pozwala na codzienne odczytywanie danych z opon przez okres do 28 dni. Ułatwia to m.in. planowanie serwisu i konserwacji naczep.

System działa równie efektywnie z przyczepami wolnostojącymi, jak i sprzężonymi z ciągnikiem. Jednostka telematyczna może odbierać dane z czujników opon i wysyłać je do portalu ContiConnect. Dzięki temu system może dostarczać ciągłych informacji o ciśnieniu i temperaturze opon naczepy po podłączeniu do jednostki zasilającej. Gdy urządzenie nie jest podłączone, jego akumulator umożliwia codzienne odczyty przez okres do 28 dni. ContiConnect Live może zmniejszyć liczbę awarii związanych z oponami, co przekłada się na większą efektywność pojazdu.

Aktualizacje i alerty w czasie rzeczywistym również zwiększają wydajność oraz zmniejszają koszty związane z serwisem i konserwacją. ContiConnect Live dla naczep oferuje także funkcję track & trace opartą na danych GPS. Dzięki temu menedżerowie flot zyskują pełny wgląd w dokładną pozycję wszystkich swoich aktywów. Od lipca 2023 r. nowe rozwiązanie dla naczep jest dostępne na wielu rynkach na całym świecie.

Dzięki ContiConnect Live floty zyskują ogrom korzyści w postaci bieżącej wiedzy na temat ewentualnych problemów z ciśnieniem w oponach, które można rozwiązać jeszcze przed połączeniem naczepy z ciągnikiem. Nasze rozwiązanie pomaga firmom osiągnąć najniższe możliwe koszty operacyjne floty” – wyjaśnia Clarisa Doval, Head of Digital Solutions w Continental.

Czujniki wewnątrz opony wysyłają dane do jednostki telematycznej zainstalowanej na naczepie. Informacje są następnie przekazywane do powiązanej platformy zarządzania oponami, gdzie są intuicyjnie dostępne za pośrednictwem portalu lub aplikacji ContiConnect. Menedżerowie flot mogą dzięki temu uzyskać dostęp do danych, takich jak ciśnienie ogumienia, temperatura oraz przebieg każdej podłączonej opony. W przypadku niskiego ciśnienia lub ubytku powietrza, portal może generować powiadomienia tekstowe lub e-mailowe do nieograniczonej liczby odbiorców, a problem może zostać rozwiązany jeszcze przed sprzężeniem naczepy z ciągnikiem.

Z pomocą ContiConnect Live można zapobiec potencjalnym awariom, obniżyć koszty eksploatacji i wydłużyć czas pracy pojazdu na drodze. Chociaż opony stanowią jedynie ok. 5% kosztów inwestycyjnych floty, mogą stanowić nawet ponad połowę wszystkich kosztów operacyjnych. Jeśli ogumienie niezauważalnie traci powietrze, opór toczenia i zużycie paliwa wzrastają, a w przypadku przebicia opony naczepa zostaje wyłączona z funkcjonowania do czasu naprawy. Wysokie koszty paliwa i przestoje są wyzwaniem nie tylko dla operatora floty, ale także dla klientów z powodu opóźnionych dostaw.

Continental systematycznie rozwija nowe modele biznesowe i tworzy ekosystem inteligentnych rozwiązań cyfrowych skoncentrowanych na oponach klasy premium. Do 2030 r. producent ogumienia chce zostać globalnym liderem w zakresie rozwiązań cyfrowych opartych na usługach. Już dziś Continental oferuje wielu klientom flotowym gwarantowany przebieg wraz z szeroką gamą usług oponiarskich zawsze i wszędzie tam, gdzie są one potrzebne.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *