Continental AllSeasonContact 2, czyli panuj na drodze przez cały rok

Podczas spotkania prasowego zorganizowanego w Warszawie przez firmę Continental mieliśmy okazję zapoznać się z aktualnymi trendami rynkowymi i konsumenckimi w branży oponiarskiej, a także wysłuchać porad na temat prawidłowej eksploatacji współczesnego ogumienia w samochodach. Przy okazji spotkania zaprezentowano także najnowszą oponę AllSeasonContact 2, która, jak deklaruje producent, sprawdza się w każdych warunkach pogodowych.

Jeszcze kilka lat temu opony wielosezonowe były produktem niszowym, przeznaczonym raczej dla samochodów małych, teraz jednak nie sposób wyobrazić sobie rynku bez nich. Kierowcy coraz chętniej wyposażają swoje auta osobowe i SUV-y w ogumienie całoroczne. Wraz z AllSeasonContact 2, ewolucją wielokrotnie nagradzanego poprzedniego modelu, Continental wprowadza na rynek nową oponę wielosezonową.

Continental zwiększył maksymalny możliwy do pokonania przebieg o 15% w porównaniu do poprzedniego modelu, zmniejszając jednocześnie opory toczenia o 6% bez uszczerbku dla bezpieczeństwa. AllSeasonContact 2 zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie na suchych drogach, skróciła się również droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Pod względem komfortu jazdy, właściwości na śniegu i aquaplaningu opona AllSeasonContact 2 utrzymuje najwyższe standardy wyznaczone już przez pierwszą generację ogumienia.

Postęp ten został osiągnięty dzięki szeregowi innowacji dotyczących konstrukcji karkasu opony, rzeźby bieżnika oraz jego mieszanki. Zastosowanie nowych materiałów w konstrukcji ogumienia zmniejszyło straty energii, co skutkuje niższym oporem toczenia w porównaniu z poprzednim modelem.

Podczas projektowania bieżnika nowej opony AllSeasonContact 2 zespół Continental zdecydował się na wzór w kształcie litery V z blokami bieżnika przypominającymi literę C. Wzór V-kształtny oferuje wyraźne korzyści podczas jazdy na mokrej nawierzchni, ponieważ tworzy wiele kanałów wodnych prowadzących w kierunku ścian bocznych opony, które ułatwiają odprowadzanie wody ze strefy kontaktu. Liczne bloki w kształcie litery C, znajdujące się w środku wzoru bieżnika przypominającego literę V, wspierają się wzajemnie, zapewniając precyzyjne prowadzenie przez cały okres eksploatacji opony.

Chemicy z firmy Continental opracowali zaś połączenie różnych technologii „Chili” dla mieszanki bieżnika. Nowe plastyfikatory o wysokim efekcie tłumienia zapewniają pewną przyczepność i precyzyjną reakcję układu kierowniczego w zimnych, mroźnych warunkach drogowych. Nowa kompozycja polimerów zapewnia dobrą przyczepność i krótką drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, nawet podczas upalnego lata. Ponadto, nowo opracowana, elastyczna sieć elastomerów dopasowuje się do powierzchni drogi, zmniejszając zużycie opony i zwiększając jej przebieg.

Tworząc nową oponę, Continental miał na uwadze charakterystykę pojazdów ze wszystkimi typami napędu, dlatego model AllSeasonContact 2, ze swoimi wysokimi parametrami wydajności, jest idealnym rozwiązaniem całorocznym zarówno dla pojazdów spalinowych, hybrydowych oraz elektrycznych, takich jak Tesla Model 3, Volkswagen ID.Buzz czy Cupra Born. Opona AllSeasonContact 2 posiada oznaczenie „EV-Compatible” na ścianie bocznej, wskazujące na kompatybilność ogumienia z pojazdami z silnikiem elektrycznym. Ponieważ wszystkie obecne i przyszłe opony Continental spełniają wymagania tego typu samochodów, Continental wprowadził logo „EV-Compatible” dla wszystkich nowo wprowadzanych na rynek europejski opon osobowych marki.

Opracowując nowe produkty, Continental zawsze stawia bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Dlatego w oponie AllSeasonContact 2 poprawiono nie tylko jej parametry istotne dla środowiska, ale także bezpieczeństwa jazdy. Zastępuje ona teraz swoją udaną poprzedniczkę, która w latach 2018-2022 zajęła łącznie 28 miejsc na podium w niezależnych testach opon. W nowej oponie poprawiono osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz wydłużono maksymalny możliwy do pokonania przebieg. Zgodnie z europejską etykietą oznakowania opon, model AllSeasonContact 2 uzyskuje ocenę „B” w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni, oporów toczenia i hałasu toczenia. Jako opona całoroczna posiada oznaczenie M+S oraz symbol 3PMSF, wymagany przy użytkowaniu zimowym.

Wzrost popularności opon wielosezonowych świadczy o coraz większym zaufaniu kierowców do tego typu ogumienia. Potwierdza to choćby fakt, że na ogumienie takie coraz częściej decydują się posiadacze większych i mocniejszych samochodów, którzy pokonują dalekie dystanse w trasie. Opona Continental AllSeasonContact 2 została stworzona z myślą o jeszcze wyższym poziomie bezpieczeństwa. Jesteśmy pewni, że ponowi sukces swojej poprzedniczki i będzie stanowić idealny wybór zarówno do jazdy miejskiej, jak i dalszych podróży” – mówi Beniamin Szlęzak, Product Manager w Continental Opony Polska.

Opona AllSeasonContact 2 jest już dostępna do zakupu w 99 rozmiarach w przedziale od 15 do 21 cali. Razem z modelem AllSeasonContact pierwszej generacji pozwala to na pokrycie zapotrzebowania 87% wszystkich pojazdów dostępnych na rynku.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *