AUTO1.com z rekordowymi wynikami i udanym początkiem roku

AUTO1.com, największa w Europie platforma handlu samochodami używanymi, sprzedała w 2021 r. ponad 555 000 samochodów i zwiększyła przychody o 56% do 4,2 mld euro (2020: 2,7 mld euro), a zysk brutto wzrósł o 47% do ponad 416 mln euro (2020: 283 mln euro). Ponad 74 000 sprzedanych sztuk pochodziło od dostawców zajmujących się remarketingiem, co stanowi wzrost o ponad 46% w porównaniu z rokiem 2020.

Tak dobre wyniki potwierdzają, że AUTO1.com jest wiodącą na rynku platformą e-commerce dla profesjonalistów zajmujących się handlem samochodami używanymi w Europie. Pierwszy kwartał 2022 roku również rozpoczął się bardzo pomyślnie dla AUTO1.com – sprzedano ponad 155 000 sztuk samochodów, co stanowi wzrost o 26% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku, w którym sprzedano 122 722 sztuki.

W 2021 roku platforma inwestowała w dalsze udoskonalanie swojej oferty produktów i usług. Na początku roku strona AUTO1.com została ponownie uruchomiona z nową treścią, nowymi funkcjami i lepszą użytecznością. W ubiegłym roku AUTO1.com nadal inwestowało w usługi logistyczne i obsługę dokumentów, dzięki czemu kupowanie samochodów z całej Europy okazuje się łatwiejsze niż kupowanie kolejnego samochodu w okolicy. W 2021 roku sieć logistyczna wzrosła do ponad 300 partnerów i wciąż kontynuuje swój rozwój, którego celem są najlepsze i najbardziej wydajne trasy.

,,Rok 2021 był dla AUTO1.com i dla wielu z naszych ponad 60 000 partnerów zajmujących się handlem samochodami rokiem silnego i pomyślnego wzrostu. Dzięki szerokiemu europejskiemu zasięgowi obejmującemu ponad 30 krajów europejskich, wzmacnianemu przez naszą unikalną platformę technologiczną oferującą największą w Europie pulę samochodów używanych, pozostajemy wiodącą platformą e-commerce do profesjonalnego handlu samochodami używanymi w Europie. Wciąż inwestujemy i jesteśmy w pełni zaangażowani w realizację naszej misji, jaką jest

stworzenie najlepszego sposobu kupowania i sprzedawania samochodów online. Dzięki ponad 500 punktom dealerskim w Europie, połączonym silną siecią logistyczną, jesteśmy w stanie handlować tysiącami samochodów tygodniowo. W 2022 roku będziemy kontynuować naszą misję i nadal ciężko pracować na sukces naszych klientów” – mówi Piotr Baranowicz, Vice President na Europę

Środkowo-Wschodnią w Grupie AUTO1. – Ponadto, naszym absolutnym priorytetem pozostaje zwiększanie oferty ponad 30 000 samochodów na AUTO1.com. W 2021 roku AUTO1.com rozszerzyło ofertę samochodów używanych poprzez wirkaufendeinauto.de i jej siostrzane marki, a także włączyło więcej partnerów B2B i transakcji do działalności remarketingowej. Pomimo tego, że w ubiegłym roku cała branża remarketingu ucierpiała z powodu mniejszej liczby zwrotów z leasingu i mniejszej liczby wymian, AUTO1.com udało się zwiększyć swoją działalność w zakresie remarketingu o 46%.

Wiodąca pozycja w dziedzinie technologii w dalszym ciągu stanowi serce oferty firmy. Aplikacja AUTO1 EVA została uruchomiona pod koniec 2020 roku i w pełni wdrożona w 2021 roku. Obecnie jest to wiodąca aplikacja remarketingowa, która wspiera dealerów w całym procesie. AUTO1.com dodało również do swoich usług wskaźnik cen AUTO1, innowację, która zdobyła nagrodę 2021 Car Remarketing Award. Teraz dealerzy mogą korzystać z AUTO1 EVA, aby wyceniać każdą wymianę na atrakcyjnych poziomach cenowych, a tym samym zwiększyć konwersję wymiany i liczbę klientów.

Również w 2021 roku AUTO1.com zawarło kilka dużych umów partnerskich B2B i OEM, aby jeszcze bardziej udoskonalić ofertę dla wszystkich swoich klientów. ,,Jesteśmy bardzo dumni z osiągnięć, których udało nam się dokonać w 2021 roku. Miarą naszego sukcesu jest nie tylko nasz wzrost, ale także przyjęcie wspaniałych partnerów z branży remarketingu, takich jak Volvo, czy Allane Mobility Group, którzy niedawno dołączyli do naszej platformy. Te partnerstwa pokazują potencjał, jaki możemy uwolnić dzięki naszym holistycznym produktom i usługom. Naszym najważniejszym celem na rok 2022 jest uzyskanie najlepszych cen dla naszych dealerów, aby jeszcze bardziej zwiększyć ich konwersję sprzedaży. Oczekujemy, że nasza jednostka biznesowa zajmująca się remarketingiem przyczyni się w przyszłości do ogólnego wzrostu naszej działalności i potencjału zaopatrzenia w całej Unii Europejskiej” – powiedziała Magdalena Kozłowska, Dyrektor Sprzedaży i Remarketingu na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie AUTO1.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *