W 2017 r. Nissan odnotował wzrost globalnej sprzedaży crossoverów i SUV-ów o 12%. Na wynik miały wpływ zarówno popularne modele Nissan X Trail czy Qashqai, jak również luksusowe crossovery marki Infiniti.
Globalny wzrost sprzedaży crossoverów i SUV ów marki Nissan w ubiegłym roku wyniósł prawie 13%. W przypadku luksusowych crossoverów i SUV ów marki Infiniti wzrost sprzedaży wyniósł prawie 9%.
Łącznie w ubiegłym roku Nissan sprzedał prawie 230 000 crossoverów i SUV ów więcej. Największy wkład w rekordową sprzedaż crossoverów i SUV-ów Nissana miały Ameryka Łacińska (wzrost o 94%) oraz Ameryka Północna i Chiny (w obu przypadkach wzrost o 16%).
Nissan Kicks znalazł na całym świecie ponad 100 000 klientów. Mały crossover do tej pory dostępny wyłącznie w Meksyku, Ameryce Łacińskiej i Chinach, już wkrótce pojawi się w USA i Kanadzie oraz na rynku europejskim. Premiera modelu na Starym Kontynencie odbędzie się podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie.
Wzrost sprzedaży popularnych modeli Rogue, X-Trail i Qashqai w 2017 r., wyniósł ponad 1,38 mln egzemplarzy sprzedanych w skali globalnej, czyli 10% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Aż o 79% (80 000 egzemplarzy) wzrosły wyniki sprzedaży nowej wersji modelu Nissan Armada w USA oraz Nissana Patrola na Bliskim Wschodzie.
Sprzedaż luksusowego kompaktowego crossovera Infiniti QX30 wzrosła o 97%, do prawie 32 000 egzemplarzy w 2017 roku. Bardzo dużym zainteresowaniem klientów cieszył się również sprzedany na całym świecie w liczbie ponad 21 000 egzemplarzy SUV QX80.
W marcu marka Infiniti wprowadzi na rynek nowego crossovera QX50. Model jako pierwszy będzie wyposażony w silnik o zmiennym stopniu sprężania VC Turbo, a także zaawansowane funkcje jazdy półautonomicznej.
Źródło: Nissan