Hyundai Kona będzie próbą podjęcia walki południowokoreańskiej marki na mocno rozwijającym się rynku sub-kompaktowych crossoverów (segment B-SUV). Producent zaprezentował właśnie pierwszą wizualizację nowego modelu, który do salonów trafi na początku 2018 roku.
Na zdjęciu widać przód Kony z cienkimi łańcuchami lamp LED, których dość nietypowy układ przypomina ten znany z konkurencyjnego Nissana Juke. Taka stylizacja ma gwarantować nie tylko nowoczesny wygląd ale również ma wpływać na poprawę bezpieczeństwa.
Rynek małych crossoverów dynamicznie rozwija się na najważniejszych rynkach świata. Hyundai liczy, że szczególnie w USA i Europie model Kona zdobędzie dużą popularność. Szacunki poczynione przez firmę LMC Automotive monitorującą rozwój rynku motoryzacyjnego zakładają, że w 2018 roku sprzedaż sub-kompaktowych crossoverów przekroczy 2 mln sztuk, a do 2020 roku osiągnie pułap 2,3 mln egzemplarzy.
Nazwa nowego modelu Hyundaia pochodzi od nadmorskiej dzielnicy Wielkiej Wyspy Hawajskiej i wpisuje się w nomenklaturę SUV-ów marki, które otrzymują „imię” kojarzące się z konkretnymi miejscami turystycznymi na całym świecie. Konę w pełnej krasie prawdopodobnie będzie można zobaczyć latem, a wersja produkcyjna zostanie najprawdopodobniej zaprezentowana na wrześniowym salonie IAA we Frankfurcie nad Menem. W sprzedaży pojawi się natomiast w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Źródło: Hyundai; Menadżer Floty (jab)