W tym roku Volvo miało zadebiutować na giełdzie. Właściciel marki, chiński koncern Geely, postanowił opóźnić jednak cały proces. Jest to wynik skutków wojny handlowej prowadzonej przez USA z Chinami – tłumaczy „Financial Times”.
Koncern Geely planował pierwszą publiczną oferę Volvo przedstawić pod koniec tego roku. Według doniesień Finnancial Times, mają oni zabezpieczenie w postaci 30 mld dolarów na debiut giełdowy szwedzkiej marki. Powstały jednak obawy iż część inwestorów mogłaby ponieść straty po IPO (Initial Public Offering).
– Musimy mieć pewność, że mamy przestrzeń nad głową, dzięki której będziemy mogli spojrzeć w oczy inwestorom w rok po IPO – mówił „FT” prezes Volvo Hakan Samuelsson. – To wciąż opcja (IPO), bardzo realistyczna możliwość, jednak nie nastąpi to natychmiast. (…) Wyczucie czasu musi być optymalne – dodał.
Według szefa Volvo obecna styuacja nie jest optymalna, gdyż biznes potrzebuje stabilnych warunków rynkowych. Dlatego też Prezes Geely Li Shufu podjął decyzję o opóźnieniu wejścia na giedłę.