Przedstawiciele Volkswagena zapewniają, że to najbardziej innowacyjny Golf w historii. W Polsce ósma generacja tego modelu z lepszymi silnikami i bogatszym wyposażeniem kosztuje od 91 990 zł.
Nowy Golf nie ma łatwego zadania. Za plecami ósmej generacji stoi bowiem historia modelu, który sprzedał się w liczbie sięgającej 35 milionów sztuk. Inżynierowie podczas opracowywania auta musieli zatem iść drogą innowacji. I taki właśnie kierunek obrali. Bo choć ciężko mówić o stylistycznej rewolucji, Golf jest nowoczesny jak nigdy dotąd. Bez żadnej dopłaty samochód otrzymuje m.in. asystenta pasa ruchu, system Front Assist, cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjną kierownicę, system bezkluczykowego dostępu do kabiny, automatyczną klimatyzację oraz LED-owe reflektory i lampy z tyłu.
Aby podkreślić powiew świeżości, Niemcy zmienili również paletę poziomów wyposażenia Volkswagena Golfa VIII. Od teraz bazowy model będzie się nazywał po prostu Golfem. Wersja pośrednia otrzymała nazwę Life, a topowa Style. Pierwsze zamówienia można składać na auto napędzane jednym z dwóch silników – które pojawiają się w sumie w czterech wariantach mocy. Paletę otwiera benzyniak 1.5 TSI EVO – moc 130 lub 150 KM. Mocniejsza wersja może być sparowana dodatkowo z lekką hybrydą. Po stronie diesli pojawia się motor 2.0 TDI – moc 115 i 150 KM. Gdy paleta silnikowa nowego Golfa zostanie uzupełniona w stu procentach, auto w zależności od wybranej wersji zaoferuje kierowcy od 90 do ponad 300 koni mechanicznych.
A oto ceny nowego Volkswagena Golfa:
1.5 TSI EVO 130 KM, 6 biegów – od 91 990 zł
1.5 TSI EVO 150 KM, 6 biegów – od 96 990 zł
1.5 TSI EVO eTSI, DSG7 – od 106 090 zł
2.0 TDI SCR 115 KM, 6 biegów – od 95 290 zł
2.0 TDI SCR 150 KM DSG7 – od 128 990 zł