Volkswagen zastąpi Hyundaia w roli partnera logistycznego UEFA

Volkswagen Group od 2020 roku zostanie oficjalnym sponsorem oraz partnerem logistycznym UEFA – organizatora mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2020. Aktualnie w podobnej kooperacji europejska federacja piłki nożnej jest z marką Hyundai.

Zaangażowanie w czteroletni projekt w najbardziej popularną na świecie dyscyplinę sportu ma być wykorzystane przede wszystkim jako platforma komunikacyjna podczas wprowadzania na rynek modelu I.D., który od 2020 roku stanie się twarzą nowej rodziny samochodów elektrycznych Volkswagena. Drugim powodem jest także ocieplenie wizerunku niemieckiego producenta po tzw. aferze „Diesel Gate”, dotyczącej fałszowania danych emisji spalin w silnikach wysokoprężnych. Model I.D. ma pokazać nową, bardziej przyjazną środowisku twarz koncernu z Wolfsburga. Mistrzostw Europy UEFA EURO 2020, które z okazji 60-lecia istnienia zostaną rozegrane po raz pierwszy w 13 krajach Starego Kontynentu są do tego odpowiednim nośnikiem, zwłaszcza jak podkreśa w oficjalnym komunikacie Volkswagen jej modele dostępne są od Atlantyku po Ural i od Spitzbergenu po Sycylię. W zeszłym roku do klientów w Europie trafiło 1,7 miliona samochodów. We wszystkich 55 krajach członkowskich UEFA dostępne są osobowe auta VW. Marka produkuje swoje samochody w 21 fabrykach, które zatrudniają 150 000 ludzi w siedmiu krajach naszego kontynentu.

Marka z Wolfsburga coraz mocniej stara się związać z europejską piłką nożną. Narodowe związki z Francji (FFF) i ze Szwajcarii (ASF/SFV) korzystają z samochodów Volkswagena. W 2019 roku dołączą do nich Niemcy (DFB), przejmując rolę sponsora i partnera logistycznego po marce Mercedes-Benz, która związana była z niemiecką federacją przez ostatnie 45 lat!

O korzyściach płynących ze współpracy z UEFA przekonało się już wielu producentów samochodów. Aktualnie oficjalnym partnerem tej organizacji jest Hyundai, który z sukcesami wykorzystuje ten rodzaj nośnika sportowego do promocji siostrzanej marki KIA.

Oprócz UEFA EURO 2020 Volkswagen zaangażuje się także w inne rozgrywki piłki nożnej. Partnerstwo z UEFA obejmuje również Mistrzostwa Europy Kobiet (UEFA Women’s EURO), Mistrzostwa Europy Juniorów U21 (UEFA Under 21 Championships), Futsal EURO, a także finałowe rozgrywki nowo utworzonej UEFA Nations League, które zostaną rozegrane po raz pierwszy w 2019 roku. Ponadto Volkswagen wykorzysta możliwości zaangażowania się podczas meczów kwalifikacyjnych w ramach UEFA EURO 2020. Jako „Official Mobility Partner of UEFA National Team Football” Volkswagen otrzyma pakiet zawierający m.in. działania reklamowe, prawa cyfrowe, bilety i różne możliwości z zakresu Hospitality. W czasie, w którym obowiązuje umowa zostanie rozegranych ponad 500 meczów.

Źródło: VW, Menadżer Floty (jab)
fot. volkswagen-fff,fr

Wideo

II Międzynarodowe Targi EkoFlota w skrócie
Adam Kornacki zaprasza na II Międzynarodowe Targi EkoFlota
Zapraszamy na II Międzynarodowe Targi EkoFlota - 6-7 października, Warszawa
[Menadżer Floty] Ford Mustang GT V8 5.0 - końska dawka emocji
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności