Opel Grandland X z hybrydą plug-in

Opel kontynuuje realizację ważnej części strategicznego planu PACE!, prezentując samochód hybrydowy typu plug-in (PHEV) z napędem na wszystkie koła. Grandland X Hybrid4 z opcjonalną czarną maską silnika uzupełnia ofertę SUV‑ów marki Opel. Samochód wyposażony został w turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 oraz układ dwóch silników elektrycznych i dysponuje łączną mocą do 300 KM.

Pierwsza hybryda plug‑in Opla, którą producent planuje wprowadzić do sprzedaży już w najbliższych tygodniach, z terminem wydania pierwszych egzemplarzy klientom na początku 2020 roku, przyczyni się do elektryfikacji całej oferty niemieckiej marki do 2024 roku. Samochód jest też elementem strategii producenta w zakresie spełnienia przyszłych wymaganych poziomów emisji CO2. Kolejnym etapem tego procesu, który obejmuje także wprowadzenie bardzo wydajnych silników spalinowych, będzie zaoferowanie jeszcze w tym roku w pełni elektrycznej wersji Opla Corsy nowej generacji.

Zgodnie z pozycjonowaniem Opla jako emocjonującej, przystępnej i niemieckiej marki, nowy PHEV jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie napędu hybrydowego z możliwością ładowania akumulatora ze źródeł zewnętrznych.

Silnik spalinowy będzie wykorzystywany głównie przy średnich i dużych prędkościach jazdy, natomiast w czasie jazdy z niską oraz zmienną prędkością napęd zapewni elektryczna część układu. Zasięg Grandlanda X Hybrid4 w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 50 kilometrów według WLTP (60 km wg NEDC). Badania przeprowadzone w Niemczech wykazały, że 80 procent codziennie pokonywanych tras nie przekracza 50 kilometrów, co oznacza, że użytkownicy Grandlanda X Hybrid4, korzystający ze swoich pojazdów w ten sposób, mogliby praktycznie przez cały czas jeździć w trybie bezemisyjnym.

Grandland X Hybrid4 będzie oferował cztery tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy — pozwalając kierowcom wybrać charakterystykę pojazdu odpowiadającą ich preferencjom lub konkretnym warunkom jazdy. Na przykład w trybie hybrydowym samochód będzie automatycznie dobierał najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny po dotarciu do centrum miasta. W trybie AWD następuje aktywacja elektrycznego napędu tylnej osi w celu uzyskania maksymalnej przyczepności na wszystkich rodzajach nawierzchni.

Z uwagi na fakt, że elektryczność jest tańsza od benzyny, kierowcy mogą zaoszczędzić, regularnie doładowując akumulator zamiast tankować paliwo. W zależności od lokalnych cen i pokonywanych odległości może to istotnie wpłynąć na obniżenie rachunków za energię.

Czas ładowania zależy od typu użytej ładowarki. Oprócz kabla dostarczanego wraz z pojazdem i służącego do ładowania akumulatorów z domowego gniazdka, Opel zaoferuje także urządzenia do szybkiego ładowania na publicznych stacjach oraz z ładowarek naściennych w domu. Za pomocą takiej ładowarki o mocy 7,4 kW akumulator samochodu można naładować do pełna w około godzinę i 50 minut.

Źródło: OPEL