Nowy Opel Vivaro już w sprzedaży

Firma Opel rozpoczęła przyjmowanie zamówień na nowego Vivaro. Cennik rozpoczyna kwota 90 250 zł za wersję Furgon. Pierwsze egzemplarze klienci odbiorą już na przełomie lata i jesieni bieżącego roku.

W porównaniu z poprzednim modelem trzecia generacja Vivaro jest dostępna w trzech, a nie dwóch długościach (4,60 m, 4,95 m oraz 5,30 m). Zwiększono także ładowność (o 200 kg, do 1400 kg) oraz uciąg (o pół tony, do 2500 kg). Ponadto większość wersji ma tylko 1,90 m wysokości, co pozwala na wjazd na podziemne parkingi. Lista opcji obejmuje szereg systemów wspomagających kierowcę oraz zaawansowanych technologii, takich jak układ kontroli trakcji IntelliGrip, kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni oraz system multimedialny z nawigacją. Inne przydatne rozwiązania to między innymi przesuwane drzwi sterowane elektrycznie oraz ułatwiająca przewożenie dłuższych przedmiotów klapa FlexCargo.

Nowe Vivaro w wersji furgon z kabiną załogową, z miejscami nawet dla sześciu osób w dwóch rzędach, kosztuje od 109 550 zł1. Jeszcze większą elastyczność oferuje, dostępne już wkrótce, Vivaro Furgon Flex z kabiną załogową, czyli z podnoszącą walory użytkowe samochodu składaną przegrodą i drugim rzędem foteli. Podłoga przestrzeni ładunkowej w tym wariancie jest wyłożona drewnem i ma antypoślizgową powierzchnię z aluminiowymi prowadnicami.

Kolejną odmianą jest osobowy Vivaro Kombi, którym w zależności od wersji wyposażenia i konfiguracji foteli może podróżować do 9 osób — jest to więc idealny mikrobus dla pracowników dojeżdżających na plac budowy lub do biura. Wersja 9-osobowa jest dostępna w cenie od 120 000 zł

Technologia najwyższej klasy: systemy wspomagające kierowcę podnoszą komfort i bezpieczeństwo

Po raz pierwszy klienci mogą zamówić zdalnie sterowane elektrycznie drzwi przesuwane — w celu ich otwarcia wystarczy wykonać ruch stopą pod progiem z odpowiedniej strony pojazdu.

Kierowcę wspomagają systemy współpracujące z przednią kamerą i czujnikami radarowymi. Są to między innymi: asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny tempomat z ogranicznikiem prędkości, system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, ostrzeżenie o pojazdach w martwym polu oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Vivaro po raz pierwszy może być wyposażony w opcjonalny wyświetlacz projekcyjny, na którym w polu widzenia kierowcy podawane są ważne informacje, takie jak prędkość, ustawienia poszczególnych systemów wspomagających prowadzenie pojazdu oraz wskazówki nawigacji. Kolejną nowinką jest panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni. Obraz strefy za pojazdem jest przekazywany na siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy pokładowego systemu Multimedia lub Multimedia Navi Pro. Obydwa systemy są kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. Multimedia Navi Pro oferuje nawigację z mapami 3D całej Europy.

Dodatkowy pakiet budowlany obejmuje prześwit podniesiony o 25 mm oraz osłony podwozia. W przyszłości klienci będą mogli zamówić również wersję z napędem na wszystkie koła zaprojektowanym przez firmę Dangel.

Oszczędne i przyszłościowe: zaawansowane zespoły napędowe

Zgodne z normą Euro 6d-TEMP silniki 1.5 i 2.0 rozwijają moc od 75 kW/102 KM do 130 kW/177 KM (zużycie paliwa wg NEDC1: 6,5–5,0 l/100 km w cyklu miejskim, 5,3–4,6 l/100 km poza miastem, 5,8–4,7 l/100 km w cyklu mieszanym, przy emisji CO2 152–125 g/km; zużycie paliwa wg WLTP2: 8,0–6,0 l/100 km w cyklu mieszanym, przy emisji CO2 211–158 g/km). Zestawienie silników:

 

Silnik 1.5 diesel 1.5 diesel 2.0 diesel 2.0 diesel 2.0 diesel
Moc 75 kW/102 KM 88 kW/120 KM 90 kW/122 KM 110 kW/150 KM 130 kW/177 KM
przy obr./min 3500 3500 3750 4000 3750
Maks. moment obrotowy 270 300 340 370 400
przy obr./min 1600 1750 2000 2000 2000
Norma emisji spalin Euro 6d‑TEMP
Przekładnia 6‑biegowa 6‑biegowa 6‑biegowa 6‑biegowa 8-biegowa automatyczna
Zużycie paliwa wg NEDC; l/100 km
Cykl miejski 5,6–5,4 5,1–5,0 6,5–6,1 6,2–5,8 6,3–5,9
Cykl pozamiejski 4,9–4,7 4,7–4,6 5,3–4,9 5,2–4,8 5,3–5,0
Cykl mieszany 5,2–4,9 4,9–4,7 5,7–5,4 5,6–5,2 5,7–5,3
Emisja CO2 w cyklu mieszanym; g/km 136–129 130–125 152–142 152–137 149–141
Zużycie paliwa wg WLTP; l/100 km
Cykl mieszany 7,4–6,1 6,9–6,0 8,0–7,0 7,8–6,8 8,0–6,9
Emisja CO2 w cyklu mieszanym; g/km 194–159 181–158 211–183 206–179 209–182

 

Już w 2020 roku oferta zespołów napędowych zostanie poszerzona o w pełni elektryczną wersję Vivaro z zasilaniem akumulatorowym. Opel rozpocznie tym samym elektryfikację swojej oferty lekkich pojazdów użytkowych, a Vivaro będzie mogło sprawnie obsługiwać dostawy nie tylko poza miastem i na przedmieściach, ale także swobodnie poruszać się w ścisłym centrum, na ostatnim odcinku drogi, jaką towar pokonuje do odbiorcy.

źródło: Opel

 

Wideo

!! Wyprzedzamy nowotwór
Menadżer Floty w Genewie - TOYOTA
Menadżer Floty w Genewie - LEXUS
Menadżer Floty w Genewie - VW
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności