Firma Mitsubishi Motors ogłosiła trzyletni plan strategiczny „Drive for Growth”. Jego założenia mają przyczynić się do stabilnego i korzystnego wzrostu japońskiego producenta na świecie. Pomóc mają także nowa oferta modeli samochodów.
Według planu, Mitsubishi Motors zmierza do osiągnięcia marży z zysku operacyjnego na poziomie 6 procent lub więcej do końca 2019 r., z poziomu 0,3 procent w 2016 r. Plan zakłada odświeżenie gamy produktów z ukierunkowaną ekspansją rynkową i poprawę efektywności operacyjnej. Główny cel to zwiększenie sprzedaży o ponad 30 procent rocznie, do poziomu 1,3 miliona pojazdów oraz wzrostu poziomu rocznych przychodów do 2,5 bilionów jenów.
– „Naszym najwyższym priorytetem jest budowanie zaufania klientów do naszej firmy oraz udane wprowadzenie na rynek nowych pojazdów, połączone z poszerzeniem „widełek” zysku finansowego. Ma to być fundamentem dla naszego przyszłego zrównoważonego wzrostu, co wiąże się ze zwiększeniem nakładów inwestycyjnych i wydatków na rozwój naszych produktów” – powiedział Osamu Masuko, prezes Mitsubishi Motors.
Plan „Drive for Growth” zakłada 60-procentowy wzrost rocznych nakładów inwestycyjnych do 137 miliardów jenów w 2019 roku – podnosząc wydatki w stosunku do sprzedaży do poziomu 5,5 procent w skali roku. Wydatki na badania i rozwój wzrosną o 50 procent do 133 miliardów jenów w tym samym okresie. Łącznie nakłady na inwestycje wyniosą ponad 600 mld jenów. W ramach rozwoju inwestycji, Mitsubishi Motors planuje wzmocnić swoją pozycję w segmencie SUV-ów i pickup-ów z napędem na cztery koła i wprowadzić 11 nowych samochodów, włączając w to modele XPANDER i Eclipse Cross. Program odnowy gamy produktów będzie realizowany równocześnie ze zwiększeniem aktywności na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, Oceanii, Stanów Zjednoczonych, Chin oraz Japonii.
Oprócz zarządzania kosztami, firma będzie korzystać z rosnącego efektu synergii w sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Firma zapowiedziała również, że planuje zastosować rozwiązania elektryczne w podstawowym zakresie modeli, w tym w minisamochodach typu kei car od roku 2020. Mitsubishi Motors wniesie do portfolio Aliansu swą ogromną wiedzę ekspercką z zakresu technologii PHEV, jej możliwościach i zastosowaniu w segmencie SUV oraz pick-upów oraz rynkowe przewagi w regionie Azji Południowo-Wschodniej. Rozszerzy to możliwości programu synergii Sojuszu i przyczyni się do podwojenia poziomu efektów rocznej synergii do ponad 10 mld euro do końca 2022 roku.
Źródło: MMP
oprac. MF/jab