[Genewa 2016] Fiat atakuje segment C

Parę dni przed rozpoczęciem targów w Genewie, Fiat zorganizował oficjalną, polską premierę Fiata Tipo. Niskobudżetowy sedan został bardzo dobrze przyjęty na rynku. Dowodem tego jest ponad 1200 złożonych zamówień na ten model. Jednak jest to dopiero pierwsza odmiana z tej rodziny. Na Genewa Motor Show, włoska marka zaprezentował odmiany hatchback oraz kombi.

Dwie nowe wersje nadwozia uzupełniają gamę rodziny Tipo. Odmiana hatchback ma 4,37 m długości, 1,79 m szerokości oraz 1,5 m wysokości. W przypadku kompaktu do dyspozycji jest bagażnik o pojemności 520 litrów. Kombi jest natomiast o 20 centymetrów dłuższe (4,57 m), dzięki czemu możliwości przewozowe są większe. Bagażnik ma 540 litrów przestrzeni ładunkowej.

W momencie wprowadzenia pełnej gamy na rynek dostępne będą po trzy wersje nadwozia, wyposażenia, silników oraz przekładni. Auta dostępne będą w wyposażeniu Pop, Easy i Lounge. Klienci będą mogli wybierać spośród jednostek napędowych 1.3 Multijet o mocy 95 KM i 1.6 Multijet o mocy 120 KM, 1.4 16v Fire o mocy 95 KM oraz 1.6  E-torQ o mocy 110 KM. Ofertę uzupełnia silnik 1.4 T-Jet o mocy 120 KM o podwójnym zasilaniu: benzyna i LPG.

W zależności od wariantu silnikowego, dostępne będą różne skrzynie biegów. Dla jednostki 1.3 Multijet przewidziana jest przekładnia manualna o  pięciu przełożeniach. Dla pozostałych silników standardem będzie skrzynia manualna, ale o sześciu przełożeniach. Natomiast dla benzynowej odmiany 1.6 producent przewiduje przekładnię automatyczną z konwerterem momentu, a dla 1.6 Multijet o mocy 120 KM automatyczną z podwójnym sprzęgłem.

Źródło: Fiat