Europejscy producenci za rzeczywistymi pomiarami emisji

Eric Jonnaert, sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), zapewnił w oświadczeniu noworocznym, że firmy motoryzacyjne będą dążyć do ograniczania zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.

Jonnaert wskazuje, że wysiłki producentów pomogły zmniejszyć emisję dwutlenku węgla przez samochody o 34% w mniej niż 20 lat. Zaznacza także, że redukcja emisji CO2 idzie w parze ze zmniejszeniem emisji innych szkodliwych substancji.

Sekretarz generalny podaje, że branża motoryzacyjna jest zgodna, iż należy poprawić testy emisyjne. ACEA zamierza przeprowadzać próby w rzeczywistych warunkach drogowych od 2017 r. – Testy w warunkach rzeczywistych to narzędzie, którego potrzebujemy, aby pokazać, że pojazdy napędzane silnikami Diesla spełniającymi normę Euro 6 mogą emitować mało tlenków azotu nie tylko w warunkach laboratoryjnych – mówi Jonnaert.

ACEA popiera testy w warunkach rzeczywistych mimo tego, że może to zmusić producentów do wcześniejszego wycofania niektórych modeli jednostek wysokoprężnych. Firmy chcą wprowadzić zmiany jak najszybciej, aby odpowiednio dostosować technologie i linie montażowe oraz utwierdzić prawodawców i opinię publiczną w przekonaniu, że nowe samochody faktycznie spełniają odpowiednie normy.

Źródło: ACEA