Toyota od lat jest najcenniejszą marką motoryzacyjną, co potwierdzają wszystkie rankingi globalnych marek. W nowym rankingu magazynu Forbes Toyota zajęła 1. miejsce w branży oraz 8. miejsce w zestawieniu wszystkich światowych marek.
Ranking magazynu Forbes potwierdził, że Toyota należy do ścisłej czołówki najcenniejszych globalnych marek, obok takich technologicznych gigantów jak Apple, Google, Microsoft czy Facebook. Japońska marka zajmuje w tym roku z 8. pozycję, a jej wartość szacowana jest na 41,1 mld dolarów.
Na 2. miejscu wśród marek motoryzacyjnych, a 17. w łącznym zestawieniu znalazł się Mercedes-Benz, 3. w rankingu przypadło BMW (21. wśród wszystkich firm wytypowanych przez Forbes’a). Czołową piątkę uzupełniły Honda oraz Audi.
Pozycja w rankingu ogólnym 2017 | Nazwa | Wartość marki (w mld USD) |
8 | Toyota | 41,1 |
17 | Mercedes-Benz | 29,2 |
21 | BMW | 28,7 |
26 | Honda | 24 |
37 | Audi | 14,1 |
39 | Ford | 13,8 |
57 | Chevrolet | 10,3 |
60 | Porsche | 9,6 |
64 | Lexus | 9,1 |
67 | Nissan | 9 |
68 | Hyundai | 8,9 |
Źródło: Toyota; Forbes