Telematyka pozwoli na zdobycie zniżki ubezpieczeniowej

General Motors nawiązało współpracę z Octo Telematics w sprawie wykorzystania systemu OnStar do stworzenia nowego rozwiązania ubezpieczeniowego.

Usage Based Insurance (UBI) to ubezpieczenie komunikacyjne, którego stawka jest oparta nie o pojemność silnika, a zachowania kierowców mierzone przez telematykę. Firmy General Motors i Octo Telematics chcą wykorzystać model UBI we flotach.

Rozwiązanie będzie oparte o system OnStar. General Motors szacuje, że do 2020 r. ok. 75% produkowanych przez niego samochodów będzie podłączonych do rzeczonej sieci. Z systemu mogą korzystać np. właściciele modelu Opel Astra V.

OnStar umożliwia komunikację z biurem obsługi, np. celem wezwania pomocy drogowej czy znalezienia punktu nawigacyjnego. System ma funkcję automatycznego reagowania na zdarzenie (służby drogowe zostają powiadomione o wypadku przez asystentów OnStar, gdy pasażerowie nie odpowiadają na wezwania, a w aucie zostały uruchomione poduszki powietrzne). Monitoring pozwala łatwiej odnaleźć samochód w przypadku kradzieży.

Podłączenie samochodów firmowych do sieci OnStar umożliwi zbieranie danych na temat stylu jazdy kierowców. Będzie im można wystawiać oceny. Z rozwiązania opracowanego przez GM i Octo Telematics mają korzystać floty i ubezpieczyciele. Jeśli kierowcy użytkujący pojazdy służbowe będą jeździć bezpiecznie, firma będzie mogła liczyć na niższe ceny polis.

Nowa usługa będzie dostępna od drugiego kwartału 2016 r.