Nowy Lexus TX nie dla Polski

Lexus TX prezentuje się naprawdę imponująco. Auto oferuje nawet 7 miejsc i ogromną przestrzeń bagażową, a do jego napędu posłuży m.in. nowa hybryda typu plug-in. Będzie to pierwszy model japońskiej marki produkowany w fabryce Toyota Motor Manufacturing Indiana (TMMI). Niestety, nowy SUV został stworzony z myślą o rynku amerykańskim i nie będzie oferowany w Polsce.

Model TX nawiązuje stylistycznie do gamy nowych SUV-ów Lexusa, które cechuje charakterystyczny dla marki kształt atrapy chłodnicy. Design przedniego pasa auta jest zbliżony do koncepcji zastosowanej w miejskim crossoverze LBX. Grill ma trapezoidalny kształt i jest wyraźnie oddzielony od opadającej ku dołowi maski, na której, tak jak w miejskim crossoverze, umieszczono emblemat Lexusa. Przednie światła do jazdy dziennej mają kształt odwróconej litery „L” – to drugi model w gamie Lexusa po LBX-ie, w którym zastosowano to rozwiązanie. Tył nowego SUV-a ma charakterystyczną listwę świetlną.

Nawet 7 foteli

Lexus TX powstał na zmodyfikowanej platformie GA-K, dzięki czemu auto ma nisko położony środek ciężkości oraz sztywną konstrukcję. W zależności od wersji wyposażenia auto ma 6 lub 7 miejsc, a przestrzeń bagażowa za trzecim rzędem siedzeń to 570 l. Po złożeniu foteli w ostatnim rzędzie bagażnik powiększy się do 1625 l, a gdy złożone będą drugi i trzeci rząd dostępne będzie aż 2746 l przestrzeni na bagaże.

Producent zadbał o wysoką jakość wykonania oraz wyciszenie kabiny, stosując m.in. dodatkowe wygłuszenia w podłodze bagażnika. Auto korzysta też z najnowszych rozwiązań technologicznych Lexusa. Najważniejsze informacje dla kierowcy wyświetlane są na 12,3-calowych cyfrowych zegarach, ekran systemu multimedialnego ma przekątną 14 cali, a auto może być wyposażone również w wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Specjalne dla tego modelu stworzono 21-głośnikowy system audio Mark Levinson Premium Surround Sound System. Standardem w modelu TX jest pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + trzeciej generacji.

Nowa hybryda plug-in

Lexus TX dostępny będzie w trzech wersjach silnikowych. Model TX 350 będzie wyposażony w turbodoładowany silnik 2,4 l o mocy 278 KM, napęd na przód lub na cztery koła oraz ośmiobiegową przekładnię automatyczną.

Lexus TX 500h będzie korzystał z napędu hybrydowego znanego z modelu RX 500h łączącego silnik 2,4 l turbo, z sześciobiegową przekładnią automatyczną oraz stałym elektrycznym napędem na cztery koła DIRECT4. Łączna moc tej wersji to 371 KM. TX 500h będzie wyposażony w układ skrętnych tylnych kół (Dynamic Rear Steering), który ułatwia manewrowanie przy niskich prędkościach oraz poprawia stabilność podczas jazdy autostradowej.

Całkowitą nowością w gamie Lexusa będzie model TX 550h+. To pierwsza hybryda plug-in, w której zastosowano silnik 3,5 l V6, przekładnię CVT oraz stały elektryczny napęd na cztery koła DIRECT4. Łączna moc układu wynosi 412 KM. Auto w trybie elektrycznym będzie w stanie pokonać do 53 km.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *