IV Targi EkoFlota za nami!

Podczas trzech dni targowych ponad 5 tysięcy osób odwiedziło stoiska kilkudziesięciu wystawców, którzy przywieźli do Poznania swoje najnowsze produkty i rozwiązania. Tak duża liczba uczestników i odwiedzających potwierdza, że elektromobilność i motoryzacja ekologiczna stają się w Polsce teraźniejszością.
IV Targi EkoFlota – Motoryzacja Przyszłości to nie tylko samochody. W Poznaniu podziwiać można było kompletne rozwiązania wspomagające motoryzację ekologiczną, a więc stacje ładowania wraz z systemami informatycznymi do ich obsługi, a także zaawansowane instalacje gazu LPG. Trzy poprzednie edycje Targów EkoFlota odbyły się w Warszawie. Impreza nabrała znaczenia i stała się swoistym świętem motoryzacji ekologicznej w Polsce, naturalnym więc było przeniesienie jej do Poznania – miejsca bardzo ważnego dla Polski z punktu widzenia motoryzacji w ogóle.

To tu swoje premiery miały najważniejsze modele samochodów, a Międzynarodowe Targi Poznańskie to miejsce jednoznacznie kojarzące się z motoryzacją. Skoro motoryzacja przechodzi transformację w kierunku elektromobilności zdecydowaliśmy, że Poznań będzie nowym domem dla Targów EkoFlota. Grupa MTP, jak żaden inny partner wie, jak robić najlepsze targi i wystawy w naszym kraju.

Piotr Wielgus – Redaktor naczelny Menadżera Floty

Na Targach EkoFlota podziwiać można było przede wszystkim najnowsze modele samochodów i pojazdów ekologicznych. Jaguar zaprezentował model I-Pace, który jest tegorocznym zdobywcą nagród Car of The Year oraz World Car of The Year. Na stoisku Firmy Karlik – dealera Brytyjskich marek – podziwiać można było także Flagowego Range Rovera z hybrydowym napędem plug-in. KIA zaprezentowała najnowszy model e-Soul, a na Stoisku Skody przyjrzeć się można było elektrycznemu Citigoe iV oraz hybrydowemu Superbowi. Auta przyjechały do Poznania wprost z Salonu IAA we Frankfurcie. Na Targach pojawiły się także Hyundai Kona Electric, Mercedes EQC, cała gama hybrydowej Toyoty Corolli, a także ekologiczne modele BMW. Ciekawostką był Nissan Leaf w negliżu, prezentujący odwiedzającym EkoFlotę wszystkie tajniki samochodu elektrycznego. Nie zabrakło także dostawczych modeli: Volkswagen e-Crafter, Nissan Voltia (przebudowany Nissan eNV200) oraz Maxus EV80, będący w dystrybucji Hitachi Capital Polska. Ofertę uzupełniły minisamochody Elimen i Bartesko. Pojazdy do zadań specjalnych mogą poruszać się wszędzie tam, gdzie nie dojadą klasyczne samochody osobowe i dostawcze. Pierwsze skrzypce grał jednak Volkswagen ID.3, który w Poznaniu miał swoją polską premierę publiczną. Auto zgromadziło na stoisku Volkswagena prawdziwe tłumy, pragnące przymierzyć się do najnowszego modelu z Wolfsburga.

To dla nas ogromne wyróżnienie, że Volkswagen zdecydował się na polską premierę publiczną modelu ID.3 na targach EkoFlota. Pierwszym powodem jest na pewno miejsce, w którym się znaleźliśmy. Volkswagen ma w Poznaniu swoją siedzibę. Drugim są Międzynarodowe Targi Poznańskie. To najważniejsze miejsce dla motoryzacji w Polsce i to właśnie w tych halach swoje polskie premiery miały setki, a może tysiące aut jeżdżących po naszych drogach. Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w premierze tak ważnego do Volkswagena modelu.
Piotr Wielgus

Cieszy nas fakt, że na Targach EkoFlota pojawili się polscy producenci ładowarek i stacji ładowania samochodów elektrycznych. Oferta poszczególnych firm jest bardzo zróżnicowana, ale jeśli zebralibyśmy w całość to, co produkowane jest w kraju, okazałoby się, że firmy są w stanie sprostać każdemu scenariuszowi rozwoju elektromobilności. Oferta ładowarek jest bardzo szeroka. Od jednostanowiskowych wallboxów o mocy 11 kW, po słupki mogące obsłużyć na raz do czterech samochodów z mocą 22 kW każde. Na drugim końcu skali są stacje ładowania prądem stałym. Technologia przygotowana jest na możliwość zaoferowania mocy na poziomie 320 kW. Firmy bez problemu nadążają za szybko rozwijającą się branżą motoryzacyjną, a nawet ją wyprzedzają. Obecnie żaden z producentów samochodów nie oferuje ultra szybkiego ładowania z taką mocą. Rekordziści oferują możliwości na poziomie 150 kW, co i tak jest już bardzo dobrym wynikiem. Stacje ładowania i
ładowarki cieszą oczy także swoim wyrafinowanym designem. Nowoczesne miasta potrzebują nowoczesnych rozwiązań także pod względem wyglądu. Samochody elektryczne przestają już budzić sensację na ulicach miast. Za sprawą dużych baterii i możliwości szybkiego ich ładowania, co raz częściej widujemy je także poza miastami na autostradach, czy drogach ekspresowych.
Sensacyjną informacją pochwalił się w Poznaniu InPost. Modułowa budowa paczkomatów pozwala bowiem na zainstalowanie w nich ładowarek na prąd zmienny o mocy 22 kW. Przy obecnej liczbie 5000 paczkomatów w całej Polsce, może się okazać, że już niedługo wskazówka licznika elektromobilności Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych wyjdzie poza skalę.

Gdańska firma Enelion, przy współpracy z którą InPost zamierza „dokonać skoku” na rynek ładowarek do samochodów elektrycznych i ekologicznych, udostępnia klientom system, dzięki któremu mogą znaleźć właściwą ładowarkę, a ta kże na ekranie swojego smartfona sprawdzić aktualny status ładowania. Wykorzystanie sieci paczkomatów InPost pokryje na dzień dzisiejszy, w 100 procentach zapotrzebowanie na ładowanie w mniejszych lokalizacjach.

Piotr Wielgus

Producenci i operatorzy dużych stacji ładowania także nie zwalniają tempa. W Poznaniu Greenway pochwalił się kolejnymi lokalizacjami swoich szybkich stacji na prąd stały. Zostaną one zlokalizowane wzdłuż najważniejszych szlaków drogowych, co pozwoli bez problemu dostać się w każde miejsce, a długość ładowania baterii będzie porównywalna ze standardowym pobytem na klasycznej stacji benzynowej. Kolejnym problemem, poruszanym na Targach był sposób produkcji prądu, który zapewnić ma sprawne funkcjonowanie stacji ładowania. Rawicom przygotował rozwiązania wykorzystujące panele fotowoltaiczne, które z powodzeniem wykorzystać można w warunkach domowych. Produkcji prądu na skalę krajową poświęcona została Konferencja E-Mobility, która wypełniła pierwszy dzień Targów EkoFlota w Poznaniu. Zaproszeni prelegenci przedstawiali rozwiązania pozwalające sprawnie użytkować ekologiczne floty w firmach, a następnie bronili swoich racji w dynamicznych panelach.
Tymczasem w Hali nr 6 Międzynarodowych Targów Poznańskich dystrybutorzy ekologicznych jednośladów prezentowali swoje propozycje. W dużych miastach sprawdzą się na pewno elektryczne skutery. Podobnie jak w przypadku konstrukcji z napędem konwencjonalnym, wybierać można było spośród stylizacji nowoczesnych, jak i tych bardziej retro. Większość skuterów jest w stanie na jednym ładowaniu pokonać dystans 60-80 kilometrów. Ciekawą opcją okazał się szwedzki skuter Vassla. Pod jego siedziskiem zmieszczą się 2 komplety baterii, zasięg pojazdu zwiększa się do ponad 100 kilometrów. Wśród jednośladów, dużym zainteresowaniem cieszyły się także elektryczne hulajnogi, które wypróbować można było w specjalnej strefie testować.

IV Targi EkoFlota – Motoryzacja Przyszłości przeszły już do historii. Pokazały, że formuła żywej ekspozycji cały czas się sprawdza i ma się bardzo dobrze. Z relacji wystawców wiemy, że podczas imprezy sprzedano około 20. samochodów oraz podpisano kontrakty na kilkanaście ładowarek i stacji ładowania samochodów elektrycznych. To jedynie potwierdza słuszność naszych działań i pokazuje, że impreza jest świetną platformą biznesową. Dziękujemy wszystkim wystawcom oraz gościom, którzy nas odwiedzili. Motoryzacja ekologiczna wciąż jest na początku swojej drogi i dopiero przyszły rok pokaże potencjał elektromobilności. Praktycznie wszyscy producenci będą mieli w swojej ofercie samochody bezemisyne. Liczymy na to, że zobaczycie je wszystkie w przyszłym roku, podczas piątej edycji Targów EkoFlota.

Piotr Wielgus

Przeczytaj opinie uczestników Targów ekoflota

Organizator

Wystawcy

Patronat honorowy

Partner merytoryczny

Partner medialny

Partner strategiczny

Partner techniczny

Kontakt do organizatora targów

Patrycja Jędral tel. +48 508 106 678

Lokalizacja

MIĘDZYNARODOWE TARGI POZNAŃSKIE
HALA NR 6
GŁOGOWSKA 14
60-734 POZNAŃ
www.mtp.pl

PARKING

Na terenie Centrum Targowo Kongresowego znajduje się odpłatny parking podziemny i naziemny, dostępny dla Wystawców, jak i Uczestników Targów.

Opłatę za parking uiszcza się tylko i wyłącznie w kasie parkingowej znajdującej się w holu głównym  Centrum przed wyjazdem.
Nie ma możliwości dokonania płatności za parking bezpośrednio przy wyjeździe przy bramkach parkingowych .

Wystawcy mogą zakupić na czas targów – karnet parkingowy dla samochodu osobowego:

  • przed targami w biurze technicznym  – Edyta Matuszewska 22 529 39 45
  • na miejscu/w  trakcie trwania targów –  w kasie parkingowej zlokalizowanej w holu głównym Centrum Targowego

Cena za pierwszą godzinę postoju wynosi 5 zł brutto.

Cena karnetu 1-dniowego  – 30  zł netto.

Cena karnetu 2-dniowego – 54 zł netto.