Cristiano Fiorio dyrektorem Alfa Romeo F1

Cristiano Fiorio został dyrektorem Alfa Romeo Formuła 1 i będzie podlegał bezpośrednio Jean-Philippe’owi Imparato, dyrektorowi generalnemu marki Alfa Romeo. Do jego głównych zadań należeć będą poprawa wyników zespołu oraz większa stopa zwrotu z inwestycji.

W związku z niedawnym przedłużeniem współpracy pomiędzy marką Alfa Romeo a Sauber Motorsport, Cristiano Fiorio będzie odpowiedzialny za projekt i skupi się na maksymalizacji wyników oraz większej stopie zwrotu z inwestycji, realizując ambitne cele sukcesywnej poprawy rok do roku.

Alfa Romeo opracowuje właśnie długoterminowy plan działań i według deklaracji zawartych w komunikacie przesłanym do mediów, ma pozostać wierna swoim korzeniom, nawet przy zmianie wzorca, jaki stanowi elektryfikacja pojazdów. Przyjemność czerpana z jazdy i pasja nadal pozostaną w centrum uwagi natomiast elektryfikacja ma umożliwić marce realizację zrównoważonych wyników.

Obecność Alfy Romeo w sportach motorowych, a w szczególności w F1, będzie nadal odgrywać kluczową rolę w przyszłości, nawiązując tym samym do DNA marki, której początki sięgają 1910 roku. Ja czytamy w komunikacie: F1 to laboratorium zmian w pełnym tego słowa znaczeniu, a zatem kluczowy obszar dla Alfy Romeo na drodze do elektryfikacji, z pionierską strategią hybryd, zrównoważoną technologią i niekończącym się doskonaleniem osiągów. Ponadto, jest to mocna podstawa dla globalnej polityki marketingowej.

Cristiano Fiorio urodził się w Turynie w 1972 roku, jest żonaty, ma dwójkę dzieci, Był dyrektorem ds. komunikacji marketingowej na region EMEA w Grupie FCA a ostatnio był odpowiedzialny za reklamę, digital, wydarzenia, sponsoring i targi dla wszystkich marek FCA. W listopadzie 2019 r. kierował zespołem, który wprowadził na rynek nowego Fiata 500 BEV.

Jest związany z Grupą FCA od 2013 roku, a na przestrzeni lat zajmował różne stanowiska: początkowo był odpowiedzialny za komunikację i usługi Cross-Brand na region EMEA, później odpowiadał za promocję marki w całej Grupie, również w regionie EMEA, a następnie za wydarzenia, licencjonowanie i merchandising.

Wcześniej Cristiano Fiorio zajmował się dużymi eventami, turystyką i pracował w firmach specjalizujących się w wydarzeniach sportowych i komunikacji marketingowej. Jest Członkiem Zarządu Basicnet (Superga, Kappa, Sebago, Kway i inne marki).

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *