Skoda Kodiaq w abonamencie – czy to atrakcyjna oferta dla firm?

Nowy SUV czeskiej marki posiada już cennik na polskim rynku. Sprawdzamy ile miesięcznie kosztuje posiadanie tego modelu w autorskim programie finansowania Skody – „Jak w abonamencie”. Czy Kodiaq to ciekawa opcja dla przedsiębiorców?

Cena podstawowej wersji modelu Kodiaq na polskim rynku wynosi 89 900 zł. Mowa tutaj o pakiecie wyposażenia Active – z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM. Obejmuje on między innymi radio z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala (wersja Swing), tylne czujniki parkowania, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, zapobiegający kolizjom Front Assist oraz nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa – system Care Connect oraz funkcję hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem.

Standardowo dla każdej wersji, w cenie samochodu oferowany jest także pakiet przeglądów, obejmujący kompletny plan serwisowy przez pierwsze cztery lata lub 60 000 km eksploatacji. Model dostępny jest także w systemie finansowania „Jak w abonamencie”. Jak on działa? Wybiera się model, płaci przez jakiś czas stałe miesięczne raty, a potem wymienia samochód na nowy bez dodatkowych kosztów. Klient wpłaca jedną piątą wartości auta, a następnie przez trzy lub cztery lata płaci raty odpowiadające 1 procentowi wartości samochodu. Po zakończeniu umowy może samochód wykupić lub zwrócić go dealerowi i np. wziąć na podobnych zasadach kolejne auto.

W przypadku modelu Kodiaq rata miesięczna w rzeczonym programie finansowania wynosi 899 zł.

Propozycja czeskiej marki jest kolejnym tego typu rozwiązaniem, jakie nawiązuje do ofert kierowanych do niedawna jedynie do większych przedsiębiorców. Jeszcze prostsze rozwiązanie wprowadził kilka miesięcy wcześniej Hyundai. We współpracy z Masterlease oferuje program przypominający długoterminowy wynajem. Osoba fizyczna lub mała firma może odebrać z salonu samochód bez żadnej opłaty wstępnej. Wystarczy podpis pod 9 miesięczną umową, a za stałą miesięczną ratę ma także zapewnioną obsługę w autoryzowanym serwisie. Do tego atrakcyjne pakiety ubezpieczeń, samochód zastępczy na czas naprawy i na dokładkę zimowe opony. Potem klient sam decyduje, co dalej: może zakończyć umowę bez opłat, ale może wynająć nowy samochód. Wysokość raty zależy od rodzaju samochodu.

Systemy abonamentowe mają za zadanie angażować potencjalnych klientów w zakup auta za mniejszą gotówkę i w ten sposób przyczynić się do wzrostu popytu na rynku. Z drugiej strony to także jedna z wartych rozważenia form finansowania zakupu pojazdów zwłaszcza wśród mikro-przedsiębiorców.

Źródło: Skoda Auto Polska, Hyundai
oprac. (MF/jab)