[Wywiad IBRM SAMAR] Przyszłość marek Peugeot, Citroën i DS w Polsce

– Połowa sukcesu w sprzedaży do flot to dobrzy specjaliści, dlatego moim głównym celem jest zbudowanie stabilnego, silnego i profesjonalnego zespołu, ale opartego o inny model biznesowy – mówi w rozmowie z IBRM SAMAR Tomasz Chodkiewicz, dyrektor sprzedaży B2B i samochodów używanych Peugeot, Citroën i DS.

Paweł Janas, IBRM Samar: Osobowe Peugeoty i Citroeny zakończyły 2015 rok poza pierwszą dziesiątką. Rok 2016 będzie lepszy?
Trudno prognozować miejsce w rankingu, ponieważ w rynku rejestracji widzimy część reeksportu. Jedno jest pewne, realizujemy cele ilościowe określone przez centralę we Francji.  Z pewnością 2016 rok będzie jeszcze lepszy. Plany zakładają sprzedaż ponad 13 tys. nowych osobowych Peugeotów wobec 10,6 tysiąca w roku ubiegłym oraz 9,9 tysiąca Citroenów (dodatkowy wolumen to marka DS Automobiles) wobec 7,3 tys. sztuk w 2015 roku.

Jakich zmian wymaga działalność firmy by możliwy był powrót do grona najlepszych?
Generalnie musimy poprawić obsługę firm – przede wszystkim relacje. Chcemy zaistnieć mocniej w firmach CFM, wypożyczalniach międzynarodowych oraz wśród lokalnych graczy. Zamierzamy wprowadzić specjalny program, politykę dla mikro-przedsiębiorstw, małych i średnich firm. Bardzo ważnym punktem i siłą PSA jest profesjonalna sieć dealerska Peugeot i Citroen.  Połowa sukcesu w sprzedaży do flot to dobrzy specjaliści, dlatego moim głównym celem jest zbudowanie stabilnego, silnego i profesjonalnego zespołu, ale opartego o inny model biznesowy. To głównie dealerzy będą prowadzić klienta flotowego oraz zajmować się remarketingiem samochodów używanych. […]

Firmy z branży CFM, takie jak Masterlease czy Leaseplan mocno stawiają dziś na sprzedaż pokontraktowych aut używanych. Czy samochody z drugiej ręki to dziś dobry pomysł na biznes?

Na pewno. Jesteśmy obecni od wielu lat ze specjalnym programem sprzedaży samochodów używanych – Peugeot Używany Gwarantowany czy Citroen Select. Mamy bardzo dobry markę, ale nadal chcemy wzmacniać sprzedaż tych aut.  W tym celu nawiążemy współpracę z firmami zajmującymi się wynajmem. Interesują nas także auta pokontraktowe. Potrzebujemy zasilić sieci Peugeota i Citroena samochodami używanymi. Dlatego została powołana specjalna osoba do obsługi tej części rynku.

Pełna treść wywiadu dostępna stronie naszego partnera merytorycznego IBRM SAMAR.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *