Szybciej, sprawniej i wydajniej

Jarosz Transport o wyzwaniach nowoczesnej firmy transportowej i o tym, jak im sprostać wykorzystując telematykę.

W dobie rosnących oczekiwań klientów odnośnie czasu dostaw, możliwości kontrolowania zamówień na każdym etapie realizacji oraz ograniczeń i zawirowań ekonomicznych związanych z sytuacją epidemiologiczną, prowadzenie firmy transportowej stało się bardzo wymagające. Firma Jarosz Transport nie tylko elastycznie zaadoptowała się do nowych warunków, ale znalazła sposób na rozwój biznesu. Jak więc robią to najlepsi?

Firma Jarosz Transport jest przykładem polskiej, rodzinnej firmy transportowej powstałej w latach 90-tych z pasji do motoryzacji, która swoimi głównymi wyróżnikami uczyniła terminowość, dokładność i bezpieczeństwo. Jej flota liczy obecnie blisko 100 pojazdów. Zapewnia profesjonalną obsługę spedycyjną i szeroki wybór usług transportowych na terenie całej Unii Europejskiej.

Jarosław Jarosz

Nauczeni doświadczeniem sprzed kilku miesięcy, kiedy to w obliczu pandemii musieliśmy pracować tylko zdalnie, kładziemy duży nacisk na cyfryzację i automatyzację procesów – jest to w tej chwili kluczowy czynnik sukcesu – mówi Jarosław Jarosz, właściciel firmy i prezes zarządu Jarosz Transport. Telematyka bardzo nam w tym pomaga, a dzięki rozwiązaniu WEBFLEET zlokalizowanemu w chmurze, możemy na bieżąco kontrolować i zarządzać całą flotą z dowolnego miejsca i urządzenia.

Jarosz Transport zainstalował w swojej flocie urządzenia Webfleet Solutions LINK710 i LINK740 do monitoringu pojazdów oraz LINK340 – dedykowane do monitoringu naczep. Dodatkowo kierowcy wyposażeni są w terminale kabinowe serii PRO. Dostęp do danych w czasie rzeczywistym na platformie WEBLEET daje możliwość kontrolowania wszystkich kluczowych parametrów floty i optymalizacji pracy.

Przyjazny, intuicyjny interfejs znacząco ułatwia pracę spedytorom i pozwala im między innymi szybko znaleźć informację o położeniu pojazdu, oszacować realny czas dojazdu do celu uwzględniający bieżące dane o natężeniu ruchu, zoptymalizować trasy i być w stałym kontakcie z kierowcą – mówi Katarzyna z Jarosz Transport. Przypomnienia o terminach wykonania czynności serwisowych ustawionych według daty czy przebiegu znacznie ułatwiają zarządzanie pojazdem, obsługą techniczną, a to wpływa nie tylko na eliminację niepotrzebnych przestojów, ale ma też ogromny wpływ na bezpieczeństwo.

Firma korzysta również z usługi Tachomanager Plus umożliwiającej zdalne pobieranie danych z tachografów, generowanie raportów przekraczania granic i dotyczących czasu pracy kierowców. Dzięki temu na bieżąco kontroluje odczyty z kart kierowców i pojazdu, ma gwarancję, że działa zgodnie z przepisami, a poprzez prostą integrację z oprogramowaniem do rozliczania czasu pracy kierowców znacznie uprościła administrację.

W naszej branży telematyka stała się niezbędnym elementem wyposażenia – mówi Jarosław Jarosz –Wdrożenie rozwiązania WEBFLEET pomogło nam zredukować koszty zużycia paliwa dzięki optymalizacji tras i lepszemu planowaniu, mamy mniej nieoczekiwanych przestojów, usprawniliśmy procesy administracyjne, a nasi spedytorzy pracują wydajniej. Wartością nie do przecenienia jest także wzrost wiarygodności w oczach klientów, którzy mają dostęp do kluczowych danych i sami mogą kontrolować pozycje pojazdów. Jestem przekonany, że cyfryzacja przy wsparciu telematyki to nasza przyszłość i kolejne innowacje przed nami.

Fot. Jarosz Transport
Źródło: Materiał partnera

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *