Solaris startuje w konkursie na europejski autobus roku

W Brukseli do 3 czerwca odbywa się konkurs Bus Euro Test. Jego celem jest wyłonienie najlepszego autobusu miejskiego dostępnego w Europie. W konkursie startuje również polski Solaris, który wystawił swój elektryczny model Urbino 12 najnowszej generacji.

Konkurs Bus of The Year jest organizowany nieprzerwanie od 1989 roku. Organizatorem przedsięwzięcia jest ACE (Association of Commercial Vehicle Editors), czyli stowarzyszenie europejskich wydawców czasopism branży pojazdów użytkowych. Konkurs organizowany jest co 2 lata. Z każdą kolejną edycją gospodarzem jest inny członek jury. Tegoroczna edycja Bus Euro Test odbywa się w Brukseli. Do rywalizacji zostało zaproszonych sześciu producentów, w tym Solaris.

Jak mówi Andreas Strecker, prezes Solaris Bus & Coach SA.: „Do Bus Euro Test 2016 zgłosiliśmy innowacyjny autobus z napędem elektrycznym. Już w 2006 roku założyciel i właściciel firmy Solaris, Krzysztof Olszewski mówił <Diesel umarł, niech żyje elektryczność>. Dzisiaj udowadniamy, że te wizjonerskie wówczas słowa stały się rzeczywistością. Od 2001 roku produkujemy trolejbusy, a od roku 2011 autobusy bateryjne. Te ostatnie jeżdżą już w kilkudziesięciu europejskich miastach. Są wyposażone w różnego rodzaju baterie i systemy ładowania. Ich operacyjność może wynosić 24 godziny na dobę. Zastosowane w pojazdach rozwiązania zależą od oczekiwań klientów. Uważamy, że autobusy elektryczne są przyszłością komunikacji miejskiej. Z pewnością nie zastąpią całkowicie innych pojazdów stosowanych w transporcie publicznym, ale są ich doskonałym, całkowicie bezemisyjnym i niezwykle cichym, dopełnieniem„.

Solaris wystawił swój najnowszy autobus Urbino 12 electric. Będzie on oceniany przez członków jury z 20 państw. Autobus posiada baterie o pojemności 240 kWh. Ich ładowanie może odbywać się na dwa sposoby: z wykorzystaniem pantografu, np. podczas postoju na przystankach, lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki zamontowanej np. na terenie zajezdni. Urbino 12 electric będzie ładowany za pomocą nowej generacji ładowarki od Ekoenergetyki-Polska o mocy wyjściowej 80 kW. Natomiast na potrzeby konkursu ładowarka typu plug-in w Brukseli została podłączona do specjalnie przygotowanego w tym celu słupa z pantografem. Dzięki temu zasięg elektrycznego Urbino, jest w praktyce nieograniczony.

Źródło: Solaris