Škoda prezentuje strategię zrównoważonej mobilności

Projektowanie ekosystemu zrównoważonej mobilności jest jednym z głównych elementów strategii marki Škoda, a wprowadzenie na rynek modeli elektrycznych i hybrydowych stanowi jej centralny filar. Do końca 2022 roku producent z Mlada Boleslav zaprezentuje w sumie dziesięć częściowo lub całkowicie zelektryfikowanych aut sygnowanych znakiem iV.

W 2019 roku Škoda wprowadziła na rynek pierwsze zelektryfikowane modele: Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in oraz w pełni elektryczny model Citigo-e iV. W tym roku ofertę poszerzy Octavia iV z napędem hybrydowym typu plug-in. Na obecny rok zaplanowana jest także premiera Škody Enyaq iV, pierwszego elektrycznego SUV-a w ofercie marki, który stworzony został na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych grupy Volkswagen. Enyaq iV wyznacza nowe standardy pod względem typowych dla Škody cech: przestronności wnętrza, wzornictwa, maksymalnej funkcjonalności, bezpieczeństwa i komfortu. Dzięki wielu możliwościom, jakie daje modułowa platforma dla pojazdów elektrycznych, można zaoferować wiele różnych specyfikacji modelu Enyaq iV, które spełnią najróżniejsze wymagania i będą odpowiednie do różnych zastosowań.

Ekologiczne modele

W tym roku Škoda wprowadzi również do oferty model Octavia e-TEC, który opiera się na technologii miękkiej hybrydy. Tę wersję można nazwać „najmniejszą formą” e-mobilności. Technologia ta wykorzystuje akumulator 48 V o pojemności 0,6 kWh, zlokalizowany pod przednim fotelem pasażera. Silnik elektryczny pełni tu funkcję rozrusznika i alternatora. Efektem jest większa przyjemność z jazdy oraz redukcja zużycia paliwa do 0,4 l na 100 km.

Škoda rozwija się dynamicznie, a bardzo dobrym przykładem na to są modele sygnowane znakiem iV. Każdy, kto miał do tej pory możliwość usiąść za kierownicą jednego ze zelektryfikowanych modeli Škody, wie jakie emocje z jazdy towarzyszą temu doświadczeniu. Miałem okazję osobiście przetestować zarówno nową Octavię iV, jak i Octavię RS iV na torze Ehra-Lessien i mogę śmiało powiedzieć, że obie wersje dostarczają niezapomnianych emocji. Hybryda z napędem plug-in jest wystarczająco mocna, ale RS wznosi kierowcę na zupełnie nowy poziom jazdy. Sportowy charakter auta to nie tylko kwestia układu napędowego, ale także zastosowanych materiałów, wyglądu, kształtu i aerodynamiki. Poza sportowym charakterem, Octavia RS iV pozwala na przejechanie 60 km wyłącznie w trybie elektrycznym – tłumaczy Christian Strube, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.

Projekt zrównoważonej mobilności

W ramach największego programu inwestycji w dotychczasowej historii firmy Škoda Auto przeznaczy do 2021 r. łącznie dwa miliardy euro na rozwój modeli elektrycznych i tworzenie kompleksowego ekosystemu dla nowych rozwiązań mobilnych. Zrównoważony rozwój odgrywa ważną rolę na etapie produkcji, sprzedaży i serwisu, wspierając przemianę Škody z tradycyjnej firmy motoryzacyjnej w producenta zapewniającego najlepsze rozwiązania mobilne.

W przyszłości indywidualna mobilność przekroczy obszar produkcji samochodów. Dlatego pracujemy nad innymi rozwiązaniami dla naszych klientów, którzy samochód będą traktowali jako jedną z dostępnych mobilnych form transportu. Dzięki współpracy ze Škoda Auto DigiLabs w Tel Awiwie, Pradze, Pekinie i Pune, konsekwentnie rozwijamy nasze know how w tym obszarze – podsumowuje Christian Strube.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *