[RELACJA] Renault ze wzrostami w 2016 roku

Francuska marka Renault zakończyła rok 2016 z największymi wzrostami sprzedaży w Polsce. Tym samym wraz z Dacią osiągnięto historyczną liczbę rejestracji nowych pojazdów.

Renault i Dacia

Miniony rok dla Grupy Renault zakończył się w kraju, z wynikiem 51 478 rejestracji nowych pojazdów (Renault + Dacia). Jest to najlepszy wynik w historii tego producenta w Polsce. W odniesieniu do roku 2015 jest to wzrost o 10 041 aut. Dzięki temu Grupa osiągnęła udział w rynku pojazdów osobowych i dostawczych na poziomie 10,8%. Warto też dodać, że sprzedaż Renault wzrosła o 21%, a Dacii o 29%, co pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku o 0,7 punktu, z najlepszą sprzedażą trzech modeli typu SUV: Captur, Kadjar i Duster.

– „Rok 2016 był dla nas bardzo udanym rokiem. W Polsce był to już kolejny rekordowy rok dla naszych marek. Aktualnie dysponujemy najmłodszą flotą samochodów w Europie, nasze nowości modelowe spodobały się klientom w Europie i w Polsce. Był to rok bogaty w nowości Renault (Talisman, Megane, Clio, Megane GrandCoupe). Mam nadzieję, że w 2017 roku utrzymamy wzrost sprzedaży na podobnym poziomie, a nowe modele, które będą teraz wprowadzane, pomogą nam w tym” – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East.

Liderem sprzedaży w gamie Renault w 2016 roku było Clio, które wybrało 7 020 nabywców (hatchback + grandtour). Na drugim miejscu uplasował się flagowy kompakt marki – Megane, który sprzedał się w liczbie 4593 sztuk (hatchback + grandtour). Trzecią pozycję zajmuje Captur z liczbą 3452 sprzedanych egzemplarzy. Te trzy pojazdy stanowią 63% całej sprzedaży modeli Renault. Warto również dodać, że przedstawiciel segmentu D – Talisman, sprzedał się w liczbie 1822 sztuk.

Dacia również zaliczyła udany rok. W zestawieniu najpopularniejszych marek pod względem liczby rejestracji pojazdów zajęła dziewiątą lokatę. Ogólna sprzedaż pojazdów wzrosła w stosunku r/r o 30%. Najpopularniejszym autem z gamy tego producenta, na polskim rynku był Duster. Wybrało go 8308 nabywców. Ponad 1/3 sprzedanych tych pojazdów była wyposażona w napęd 4×4. Drugim najpopularniejszym modelem marki był model Sandero, który znalazł 3474 nabywców. Dokker Van jako jedyny przedstawiciel pojazdów dostawczych sprzedał się w liczbie 2303 szt.

Większa sprzedaż do firm

Sprzedaż aut Renault i Dacia do firm wzrosła w 2016 roku o 27%. Firmy zakupiły liczbę samochodów marki Renault – 22 676 szt. Renault znalazło się w pierwszej piątce wśród producentów sprzedających auta do firm. Dodając do tego markę Dacia, wynik sprzedanych pojazdów do firm wzrósł do wartości 34 766 sztuk. Daje to 10,4% udziału w rynku. Marka Renault znalazła się w Top 5 w sprzedaży samochodów kierowanej do firm (samochody osobowe i dostawcze).

– „Naszym kluczem do tegorocznego sukcesu na pewno była bogata oferta produktowa najmłodszej floty samochodów w Europie. Zapewniamy wyposażenie auta dostosowane do potrzeb klienta instytucjonalnego. Oferujemy też atrakcyjny pakiet usług finansowych i posprzedażowych. Dysponujemy profesjonalną siecią obsługi klienta firmowego. Mamy także pełną ofertę samochodów dostawczych i modyfikowanych” – powiedział Tomasz Mróz, dyrektor sprzedaży flotowej Terytorium East.

Sprzedaż aut osobowych marki Renault do firm wyniosła 15 259 szuk, natomiast aut dostawczych 7 422 sztuk. W ramach największych kontraktów na dostawę aut flotowych w roku 2016, Renault Polska sprzedało 3732 samochody. Największy kontrakt na blisko 380 samochodów zrealizowany został dla firmy Orange. Pozostałe to m.in. 340 aut dla firmy Sanofi, 260 aut dla NetWorks, 250 aut dla Netii i 230 aut dla Polpharmy.

W kanale sprzedaży do firm najchętniej wybieranymi modelami okazały się w 2016 roku: Renault Master, Renault Clio i Renault Megane. Pod względem silników, najczęściej klienci wybierali: 2.3 dCi 170 KM w przypadku samochodów dostawczych, natomiast dla aut osobowych był to 1.5 dCi 110 KM. Z gamy Dacii klienci flotowi najchętniej wybierali model Duster z silnikiem 1.6 SCe 115 KM oraz model Dokker Van z silnikiem 1.6 SCe 100 KM.

Pojazdy dostawcze

Grupa Renault ma cały czas silną pozycję na rynku pojazdów dostawczych. Marki Renault i Dacia zwiększyły swój udział, sprzedając łącznie 10 907 samochodów. Renault zajmuje drugą pozycję na polskim rynku samochodów dostawczych, z udziałem 14,3% (8575 szt.), a model Master (dostępny w 150 wersjach) zajmuje drugie miejsce w swoim segmencie. Dacia pobiła rekord w rejestracji samochodów dostawczych, było to 2332 szt.

Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano 5880 samochodów marki Renault i Dacia. Sieć PRO+, posiadająca w tej chwili 20 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży i serwisu.

Maciej Gis
Źródło: Menadżer Floty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *