[Relacja] Noworoczne spotkanie z Toyotą i Lexusem

Marki Toyota i Lexus zorganizowały spotkanie, na którym podsumowały miniony rok oraz przedstawiły plany na przyszłość.

Rok 2015 był owocny dla Toyoty. Do oferty wprowadzone zostały Avensis po modyfikacjach oraz Auris po faceliftingu. Odmłodzenie modeli sprawiło, że sprzedaż tych aut wzrosła odpowiednio o 965 i ponad 1000 egzemplarzy.

W dopiero co zakończonym roku Toyota sprzedała najwięcej pojazdów w swojej polskiej historii. Do klientów trafiło 36 943 aut, co stanowi o 23% lepszy wynik niż w 2014 roku. W ciągu trzech ostatnich lat (od 2012 roku) japońska marka zanotowała wzrost sprzedaży samochodów o ponad 80%.

Analizując zeszłoroczne wyniki okazało się, że kolejny rekord firma odnotowała w przypadku sprzedaży pojazdów hybrydowych. Do klientów trafiło łącznie 3819 sztuk pojazdów z alternatywnym źródłem napędu, czyli o 1299 więcej niż przed rokiem. W przypadku tych modeli bestselerem okazał się Yaris Hybrid, który jest najpopularniejszym aut spalinowo-elektrycznym marki, zarówno w kraju (2689 sztuk), jak i w Europie.

Toyota odnotowała też dobre wyniki sprzedaży w sektorze flotowym. Klienci biznesowi kupili łącznie 16 019 pojazdów. W tym roku marka planuje dalszą ekspansję flotową. Pomóc mają w tym nowe generacje modeli Hilux i PROACE.

Przedstawiciele marki zauważają też wzrastające w firmach zainteresowanie rozwiązaniami hybrydowymi. Dobrym tego przykładem są korporacje taksówkarskie czy wypożyczalnie pojazdów, które sukcesywnie poszerzają swoje parki aut o alternatywnym napędzie.

Kolejnym bardzo ważnym wydarzeniem dla japońskiej marki był awans dr Jacka Pawlaka. Od 1 stycznia 2016 roku objął on funkcję Prezydenta Toyota Central Europe zarządzającej operacjami Toyoty na Węgrzech, Słowacji i w Czechach. Jacek Pawlak pełni nową funkcję równolegle z zajmowanym stanowiskiem Prezydenta Toyota Motor Poland.

 

Totoya_1

– Ten awans świadczy o docenieniu ciężkiej pracy naszego zespołu w Polsce. 25 lat temu kiedy zaczęliśmy przygodę z Toyotą, otrzymywaliśmy wsparcie od naszych kolegów z Brukseli, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Dziś role się odwróciły – powiedział dr Jacek Pawlak.

– Toyota Motor Poland jest inkubatorem innowacji. W naszym oddziale pracuje grupa wysoko wykwalifikowanych specjalistów, a nasi koledzy z innych przedstawicielstw Toyoty otrzymują teraz od nas wsparcie. Zrobimy wszystko, by przekazać naszą wiedzę, doświadczenie i unikalne rozwiązania zespołowi Toyota Central Europe. Mamy ambicję, aby łączna sprzedaż Toyoty na tych czterech rynkach (Polska, Węgry, Czechy oraz Słowacja) była w top 3 sprzedaży naszej marki w całej Unii Europejskiej – dodał Prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Podczas konferencji dowiedzieliśmy się również o dobrym zakończeniu roku 2015 dla Lexusa. Marka premium odnotowała największy wzrost sprzedaży w tym segmencie (46,3%). Klienci kupili łącznie 2591 pojazdów, w porównaniu do 1725 sztuk w 2014 roku.

Największym zainteresowaniem wśród klientów cieszył się model NX. Sprzedano go w 1440 egzemplarzach. Udział tego auta w swojej klasie wyniósł 15,3% i był trzecim najchętniej kupowanym samochodem zaraz po Volvo XC60 i Audi Q5. Drugim pod względem popularności samochodem marki okazał się Lexus IS, który znalazł 489 nabywców. Dalej w stawce uplasowały się modele: CT200t (267 aut), GS (166 aut), RX poprzedniej generacji (145 aut) i LS (21 aut).

Typowo sportowe auto Lexusa, czyli RC F, znalazło 38 nabywców. Natomiast na sportową limuzynę GS F, wprowadzoną do sprzedaży w ostatnich dniach grudnia, zdecydowało się trzech klientów.

Japoński producent aut z segmentu premium zapowiedział sporo nowości w 2016 roku. Przede wszystkim zostanie urozmaicona gama pojazdów. Do oferty dołączy czwarta generacja modelu RX, z napędem hybrydowym (RX450h) oraz turbodoładowanym silnikiem benzynowym (RX200t). Podobne jednostki napędowe będą dostępne w modelu RC (RC300h) oraz (RC200t). Ten rok przyniesie też odświeżonego GS-a, który podobnie jak wcześniej przedstawione auta, dostępny będzie z napędem hybrydowym (GS450h i GS300h) oraz silnikiem benzynowym (GS200t).

Nowością Lexusa jest opracowanie specjalnego programu dla klientów flotowych – Lexus Leasing Smart Plan. Oferuje on użytkowanie aut marki na atrakcyjnych warunkach. Wystarczy wpłacić 10% wartości pojazdu, a później jedynie 1,25% ceny samochodu miesięcznie (w przypadku Lexusa IS200t). W ratę miesięczną wliczone są m.in. pełne ubezpieczenie, dodatkowe opony oraz ich wymianę i składowanie, a także  kompleksowy serwis (przeglądy, naprawy pogwarancyjne, wymiana części eksploatacyjnych) i auto zastępcze w razie konieczności. Jeżeli dla kogoś  ustalone zobowiązania finansowe są za wysokie, można zrezygnować z serwisu i ubezpieczenia. Wtedy rata miesięczna nie przekroczy 1% ceny auta. Poniżej została przedstawiona przykładowa wycena leasingu dla poszczególnych modeli.

Opłata wstępna 10% Opłata wstępna 30%
Marka Model Specyfikacja Okres umowy miesiące Przebieg całkowity Cena auta Rata Comfort Rata Easy Rata Comfort Rata Easy
LEXUS CT 200h ELITE 36 45000 110 900 1501 1150 996 645
LEXUS IS 200T ELITE + PAKIET BUSINESS 36 60000 162 100 2039 1484 1352 798
LEXUS NX 200t ELITE FWD, 2,0TURBO 36 60000 175 100 2671 2069 1839 1237
LEXUS GS 300h ELITE (BEZ I.KLUCZA) 36 60000 212 600 3339 2676 2307 1644

Podczas konferencji mówiono również o najnowszym dziecku Lexusa, czyli modelu LC 500, który został dopiero co pokazany na salonie motoryzacyjnym w Detroit. Nowe coupé 2+2 ma być wyznacznikiem stylu i elegancji. Do napędu tego modelu ma posłużyć ten sam silnik, który napędza RC F i GS F, czyli wolnossące V8 generujące w tym przypadku 467 KM i 528 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przeniesienie napędu ma odbywać się poprzez nowoczesną 10-biegową przekładnię automatyczną, która czasem zmiany biegów ma dorównywać dwusprzęgłowym odpowiednikom. Dzięki temu przyspieszenie do 100 km/h ma zajmować jedynie 4,5 sekundy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *