[RELACJA] International Fleet Meeting Geneva 2018

Tradycyjnie podczas drugiego dnia prasowego Geneva Motor Show, odbyło się jedno z najważniejszych spotkań flotowych w Europie – International Fleet Meeting Geneva. Trzeci rok z rzędu jedynym partnerem wydarzenia z Polski był magazyn Menadżer Floty: Forum Biznesowe.

International Fleet Meeting to dla uczestników unikalna okazja do nawiązania kontaktów biznesowych. W wydarzeni, które odbyło się 7 marca 2018 r., wzięło udział ponad 250 menadżerów flot i przedstawicieli branży motoryzacyjnej z całego świata. Liczba uczestników przewyższyła liczbę dostępnych początkowo miejsc, organizator podjął decyzję o przyjęciu większej liczby zgłoszeń.

Organizatorzy, czyli międzynarodowa, niezależna firma zajmująca się zarządzaniem flotami fleetcompetence europe GmbH oraz szwajcarski magazyn flotowy aboutFLEET, jak co roku wyznaczali osobną część spotkania na networking. Uczestnicy mieli możliwość na prowadzenie rozmów przed oraz po prelekcjach i panelu dyskusyjnym.
Głównymi mówcami na International Fleet Meeting Geneva 2018 byli Michael Müller, starszy dyrektor ds. mobilności i wyposażenia w Daiichi Sankyo Europe GmbH oraz Marc A. Odinius, dyrektor zarządzający Dataforce GmbH.

Po ich wystąpieniach odbył się panel, który poprowadził Thilo von Ulmenstein, partner zarządzający fleetcompetence Group. W dyskusji wzięli udział Müller i Odinius, a także Hervé Girardot, szef instytucji eksperckiej Arval Consulting & Corporate Vehicle Observatory, oraz Stuart Donnelly, starszy dyrektor ds. międzynarodowej sprzedaży na Amerykę Północną i Europę marki Sixt.

Tematem dyskusji było “Zarządzanie mobilnością – wizja a rzeczywistość”. Müller opowiadał o wdrażaniu programu mobilności w Daiichi Sankyo. Projekt był rozłożony na 3 lata, dzięki niemu firma zmniejszyła koszty związane z flotą o 30% i również o 30% obniżyła emisja dwutlenku węgla. Program polegał na umożliwieniu pracownikom wyboru jednej z trzech opcji: samochodu służbowego, samochodu służbowego niższej klasy oraz karty mobilności lub samej karty mobilności.

Dyskutanci panelu wskazywali na jeden bardzo ważny czynnik związany z wdrażaniem programów mobilności. Pracownicy nie mogą być przymuszani do zmian. Naturalny proces, polegający na pozostawieniu wyboru, pokazania pracownikom, jakie korzyści mogą odnieść dzięki zmianom przyzwyczajeń, przynosi lepsze efekty. Zarządzanie mobilnością nie może też w ten sam sposób wyglądać w każdym kraju. Trzeba brać pod uwagę różnice kulturowe, aspekty społeczne.

Złotymi sponsorami International Fleet Meeting Geneva 2018 wydarzenia byli Arval and Alphabet, zaś srebrnymi Chevin, FleetLogistics, Hertz, Sixt Leasing, Socar and TraXall International. Partmerami medialnymi International Fleet Meeting Geneva 2018 byli Aegfa, Autoflotte, CBU, FleetEurope, Fleet Magazine, Fleet Management Weekly, Fleet & Mobility, Flotila, Flottes Automobiles, FLOTTE&Wirtschaft, International Fleet World, Mission Fleet oraz Menadżer Floty: Forum Biznesowe.

Już wkrótce opublikujemy filmową relację z International Fleet Meeting Geneva 2018. Zapraszamy do śledzenia naszych profilów na Facebooku oraz YouTube.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *