[Relacja] CFM dla sektora prywatnego

Masterlease ogłosił strategię na lata 2016-2019. Jednym z ważniejszych założeń nowego planu jest zaoferowanie klientom indywidualnym usług CFM. Mają się one opierać na doświadczeniach zdobytych przy programie abonamentowym, realizowanym we współpracy z Hyundaiem.

Podczas śniadania prasowego zarząd Grupy Masterlease poinformował, że w najbliższych latach zamierza skoncentrować swoje działania sprzedażowe i marketingowe na klientach indywidualnych. Według nich jest to sektor o bardzo dużym potencjale. Dodatkowo firma liczy na duże zyski z tego przedsięwzięcia, ze względu na bycie pierwszym oferującym takie usługi. Mają one być oparte między innymi na rozwiązaniach typowo abonamentowych.

Kolejną nowością ma być znaczące zintensyfikowanie sprzedaży za pośrednictwem Internetu. Jak mówią przedstawiciele Zarządu – w naszej ocenie dojdzie do zmiany w procesie sprzedaży dla klientów detalicznych w Polsce. Jest to wynik zmian mentalności klientów, jak też podejścia do kwestii posiadania. Samochód staje się kolejnym narzędziem do wykonywania pracy – mówi Jakub Kizielewicz, prezes Prime Car Management, spółce dominującej w Grupie Masterlease.

Według Prezesa Masterlease coraz większa grupa klientów indywidualnych zaczyna dostrzegać zalety użytkowania pojazdów. Dzięki temu nie muszą przejmować się o serwisowanie czy późniejszą odsprzedaż auta. W nowej ofercie problemy związane z remarketingiem czy odpowiedzialnością za naprawy, są po stronie Masterlease. Trzeba też nadmienić, że okres umowy to od 9 do 12 miesięcy. W tym czasie klient płaci raty o wysokości 500-1000 zł, zależnie od rodzaju pojazdu.

Zmienia się również podejście do kupowania samochodów. Kiedyś osoby chcąc kupić auto wybierały się do salonów, gdzie oglądały pojazdy czy ustalały warunki finansowe. Teraz klienci przychodzą do salonów przygotowani. Cały proces edukacji, wybierania i konfigurowania odbywa się w sieci. Właśnie z tego względu Zarząd Grupy chce aby oferta dla klientów indywidualnych była dostępna przede wszystkim w Internecie. Specjalnie przygotowana do tego platforma ma być w pełni funkcjonalna w I połowie 2017 roku.

Opracowanie nowej oferty było możliwe dzięki doświadczeniom uzyskanym we współpracy z koreańską marką Hyundai. Z programu wynajmu konsumenckiego mogą korzystać zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorstwa. Opiera się to na 13-miesięcznej umowie, w tym jeden miesiąc bez opłat. Po jej upływie klient oddaje auto i otrzymuje propozycje wynajmu kolejnego na tych samych warunkach. Co ważne w tym przypadku klient nie ponosi opłaty wstępnej, jak też końcowej. Jego koszty ograniczają się do miesięcznej raty, w której zawarte są m.in. elementy dodatkowe jak obsługa serwisowa w ASO, komplet opon zimowych z wymianą, pełen pakiet ubezpieczeń, opieka assistance czy samochód zastępczy w razie awarii.

Masterlease podobny program realizuje również we współpracy z Oplem. Docelowo będzie oferował klientom indywidualnym usługi CFM w oparciu o jak największą liczbę marek samochodów. Będą to zarówno nowe pojazdy (zakupione od producentów), jak też używane (po klientach flotowych).

Maciej Gis

Źródło: Menadżer Floty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *