[RELACJA] 20 lat odlewni Volkswagen Poznań

Przez dwa dni gościliśmy w odlewni Volkswagen Poznań – jednej z największych odlewni aluminium w Europie i zarazem trzeciej pod względem wielkości w koncernie Volkswagen AG. 

Zakład obchodzi właśnie jubileusz 20-lecia i z tej okazji, po raz pierwszy w swojej historii, zaproszeni dziennikarze mogą go zwiedzać od środka. To właśnie z Poznania do fabryk na całym świecie wyjeżdżają części do  samochodów niemal wszystkich marek wchodzących w skład koncernu. Głównym produktem odlewni są obudowy przekładni kierowniczych i głowice cylindrowe. W ostatnich tygodniach zakład zawarł umowę na produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy podłogowej MEB, na której będą powstawały samochody elektryczne. – 20 lat historii Odlewni Poznań pokazuje, jak w krótkim czasie mała, kilkuosobowa firma przeobraziła się w jedną z największych odlewni aluminium w Europie oraz jednego z największych dostawców obudów przekładni kierowniczych – powiedział Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań.

Hale produkcyjne zakładu liczą 50 tysięcy metrów kwadratowych, a na 17 wydziałach pracuje ponad 1200 osób, z czego blisko 900 bezpośrednio przy produkcji. Dzienny wolumen produkcji wynosi 264 tony, a każdego dnia ponad 30 ciężarówek dostarcza do odlewni aluminium i inne surowce lub zabiera wyroby, które wysyłane są do fabryk komponentów w Europie oraz poza Stary Kontynent, m.in. do RPA, Chin i Indii.

Obecnie zakład stoi przed nowym wyzwaniem – uruchomieniem produkcji obudów przekładni dla modułowej platformy podłogowej MEB, na której będą powstawać samochody elektryczne koncernu z Wolfsburga. – Światowa motoryzacja stale się zmienia, ewoluuje, więc cieszymy się, że będziemy uczestniczyć w projekcie dotyczącym budowy samochodów elektrycznych. Jednak staramy się także o inne zlecenia. Chodzi m.in. o głowice cylindrów do nowoczesnych silników benzynowych EVO Volkswagena, które mają pojemność 1,0 i 1,5 litra. Jeśli uda nam się zdobyć te zamówienia, wówczas zainwestujemy m.in. w park maszynowy – tłumaczy dr. Thomas Kreuzinger-Janik, dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań.

Jak dotąd koncern Volkswagen zainwestował w odlewnię 370 mln euro, ale to nie koniec. Zakład ma już zgodę na kolejne inwestycje o średniej wartości 20 mln euro rocznie przez okres kolejnych pięciu lat. Ubiegły rok poznański zakład zakończył z wynikiem 4,47 mln wyprodukowanych odlewów, zużywając przy tym ponad 30 tysięcy ton aluminium. Jest to wynik o 26 procent lepszy niż w 2015 roku.

Tomasz Szmandra

Źródło: Menadżer Floty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *