Opony Continental do aut elektrycznych, hybrydowych i SUV

Continental wprowadza na rynek pierwszą oponę z nowym indeksem nośności HL, przeznaczoną do pojazdów elektrycznych, hybrydowych oraz SUV-ów. Cechą tego ogumienia przede wszystkim jest wyższa o prawie jedną czwartą nośność niż w przypadku opon standardowych.

Duże, mocne samochody i SUV-y z napędem elektrycznym lub hybrydowym znacznie bardziej obciążają nawierzchnię niż konwencjonalne pojazdy. Jednocześnie modele te oferują niewielkie możliwości montażu większych opon o większej nośności. W odpowiedzi Continental wprowadza do oferty pierwszą oponę do samochodów osobowych z nowym indeksem nośności HL. Napompowane do tego samego poziomu ciśnienia, opony te mają większą nośność niż te wyprodukowane zgodnie ze standardem XL. Produkty o nowej maksymalnej nośności mają umieszczony kod HL na ścianie bocznej przed rozmiarem, np. „HL 245/40 R 19 101 Y XL”. Nośność opony HL wynosi 825 kg (indeks nośności 101), co stanowi o 10 proc. wyższą wartość w stosunku do znanego standardu XL umożliwiającego obciążenie do 750 kg (indeks 98). Zbudowane zgodnie ze standardem SL opony tej wielkości, odpowiednie dla wielu samochodów włącznie z modelami średniej klasy, przyjmują maksymalne obciążenie w wysokości 670 kg (indeks 94). Nośność nowych opon HL jest zatem o prawie jedną czwartą wyższa. Uwzględniając rozwijające się trendy rynkowe, Continental spodziewa się rosnącego popytu ze strony producentów oryginalnego wyposażenia aut (OEM) na opony z nowym kodem HL.

Zwiększenie nośności przy jednoczesnym spełnieniu innych oczekiwań klientów wymagało szeregu zmian zarówno w konstrukcji opony, jak i w mieszance gumowej. „Musieliśmy znaleźć optymalne rozwiązania na bardzo wysokim poziomie, uwzględniając konieczne kompromisy” – wyjaśnia dr Stefan  Habicht, który był odpowiedzialny za rozwój nowego produktu.

  „Jeśli chodzi o konstrukcję, wzmocniliśmy stopkę i ulepszyliśmy kontur opony, aby zmniejszyć poziom hałasu. Jednocześnie zoptymalizowaliśmy wzór bieżnika i mieszankę. W rezultacie udało nam się osiągnąć niskie opory toczenia, zapewnić precyzyjne prowadzenie i utrzymać przebieg na zwyczajowym wysokim poziomie” – dodaje dr Habicht.

Continental produkuje obecnie pierwsze opony w nowym standardzie HL jako oryginalne wyposażenie, ale będą one również dostępne na rynku wymiany ogumienia.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *