Nowe Lexusy na stadionie Legii

Po ponad 10 latach Lexus wprowadza na rynek zupełnie nową generację flagowego modelu LS. Podczas prezentacji zorganizowanej na stadionie warszawskiej Legii, była okazja do bliższego zapoznania się z nowszym produktem japońskiej marki.

Lexus LS AD 2017 jest dłuższy i niższy od swego poprzednika, jego sylwetka wyraźnie nawiązuje do modeli coupe, a całość została okraszona nowymi, charakterystycznymi dla nowych aut tej marki, akcentami stylistycznymi. Auto wyposażono w najnowszą generację inteligentnego pneumatycznego zawieszenia (Air Suspension i Adaptive Variable Suspension) oraz w nową generację systemu VDIM, który gromadzi dane, pochodzące z czujników rozmieszczonych w strategicznych miejscach pojazdu. Zbierane informacje dotyczą obrotów kół, ciśnienia na hamulcach i ruchu całego nadwozia. Na podstawie tych danych system uruchamia różne układy, odpowiedzialne za stabilność i bezpieczeństwo, do których należą: system ABS, układ rozdziału siły hamowania EBD, wspomaganie hamowania EBA, a także kontrola stabilności VSC oraz system stabilizacji toru jazdy ESP.

Największe wrażenie robi jednak nowoczesny układ napędowy Lexus Multi Stage Hybrid. Składa się on z 3,5-litrowego silnika benzynowego V6, bezstopniowej przekładni planetarnej i dwóch silników elektrycznych. W wersji 600h samochód rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 5,4 s. Co ciekawe, w trybie z napędem wyłącznie silnikami elektrycznymi Lexus może poruszać się z prędkością nawet 140 km/h. Ceny wersji hybrydowej zaczynają się od 545 500 zł, natomiast model z benzynowym silnikiem 4,6 l (387 KM) w podstawowej odmianie kosztuje 449 200 zł.

Przy okazji prezentacji nowej limuzyny Lexusa, pokazano także najnowszego sportowego coupe tej marki – model LC. Auto bazuje na koncepcyjnym pojeździe LF-LC i podobnie jak pierwowzór, zachwyca elegancką i dynamiczną linią nadwozia. W starannie dopracowanym wnętrzu dominują elementy ze skóry, aluminium i wysokiej jakości tworzyw. Do napędu wersji LC500 posłużył benzynowy silnik o pojemności 5,0 l  o mocy 477 KM, która przekazywana jest na tylną oś za pośrednictwem 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Jak przystało na ręcznie składaną jednostkę V8, silnik oferuje fantastyczne brzmienie, a auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy i osiąga maksymalnie 270 km/h.  W ofercie jest także odmiana hybrydowa, którą napędza silnik V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 299 KM. Silnik elektryczny ma 179 KM, a łączna moc całego układu wynosi 359 KM. Z tym zestawem współpracuje bezstopniowa skrzynia CVT, która jednak znacznie różni się od innych przekładni tego typu. CVT w Lexusie ma zintegrowaną, dodatkową automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach. Ma to pomóc lepiej wykorzystać potencjał jednostki napędowej. Ta skomplikowana konstrukcja w połączeniu z hybrydowym napędem pozwala na przyspieszenie auta do 100 km/h w czasie 4,7 sekundy i jego rozpędzenie maksymalnie do 250 km/h.
Co ciekawe, zarówno Lexus LC500 jak i model LC500h w podstawowej wersji kosztują 527 000 zł.

Tomasz Szmandra

Galeria

 

 

Wideo

Adam Kornacki zaprasza na II Międzynarodowe Targi EkoFlota
Zapraszamy na II Międzynarodowe Targi EkoFlota - 6-7 października, Warszawa
[Menadżer Floty] Ford Mustang GT V8 5.0 - końska dawka emocji
[Menadżer Floty] Range Rover Velar
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności