Nazwa Mercedes ma już 120 lat

120 lat temu imię 11-letniej dziewczynki stało się uosobieniem marki luksusowych samochodów. Dokładnie 2 kwietnia 1900 roku firma Daimler-Motoren-Gesellschaft postanowiła nazywać swoje samochody „Mercédès”, na cześć córki Emila Jellinka, mieszkającego w Nicei austriackiego biznesmena, który handlował automobilami Daimlera i wystawiał je do udziału w wyścigach.

Pierwszy pojazd o melodyjnym hiszpańskim imieniu – Mercedes – wywołał sensację podczas wyścigu w Nicei już w marcu 1901 r. – nie tylko z powodu bardzo zaawansowanej techniki, która pozwoliła wygrać mu kilka wyścigów, ale także z uwagi na bardzo elegancki wygląd. Mercedes 35 PS uchodzi za prototyp nowoczesnego samochodu, a dzięki swojej konstrukcji stał się wzorcem dla całej branży motoryzacyjnej. Paul Meyan, ówczesny sekretarz generalny francuskiego automobilklubu (Automobile Club of France), po wyścigowym tygodniu powiedział: „Weszliśmy w erę Mercedesa”.

Od tamtej pory chłodnice osobowych samochodów Daimlera zdobił napis „Mercédès”. Nazwa została zarejestrowana jako znak towarowy 23 czerwca 1902 r., a od 26 września 1902 r. była chroniona prawem. Niebawem nazwa firmy – zmieniona na „Mercedes-Benz” po połączeniu spółek Daimler i Benz w czerwcu 1926 r. – stała się zarówno wyrazem, jak i symbolem przywiązania do luksusu oraz innowacji.

Nasza pogoń za perfekcyjnym urzeczywistnieniem luksusu i siły napędowej w postaci innowacji to część DNA naszej marki. Stanowi podstawę jej trwałego sukcesu. Nasz design potrafi zmienić atrakcyjnie »opakowaną« technologię i emocjonującą inscenizację w godne pożądania doświadczenie, jak obecnie ma to miejsce na przykład w przypadku nowego kompaktowego GLA lub progresywnego EQC – tłumaczy Gorden Wagener, szef designu w Grupie Daimler.

Do dziś Mercedes-Benz jest jedyną marką motoryzacyjną, która nosi imię kobiety. – Kobiety takie jak Mercédès Jellinek czy Bertha Benz od samego początku kształtowały historię sukcesu firmy Mercedes-Benz – mówi Bettina Fetzer, szefowa marketingu Mercedes-Benz AG. – Dzięki naszej inicjatywie She’s Mercedes, zapoczątkowanej w 2015 r., kontynuujemy tę tradycję wśród naszych licznych klientek na całym świecie. Przyszłość Mercedes-Benz w fascynujący sposób połączy zrównoważony rozwój z luksusem.

Od 2016 r. Mercedes-Benz niezmiennie jest najcenniejszą marką samochodów luksusowych na świecie; jest też jedyną europejską marką w pierwszej dziesiątce rankingu „Best Global Brands 2019” autorstwa Interbrand, znanej amerykańskiej firmy konsultingowej wyspecjalizowanej w wycenie marek.

(TSz)
Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *