Leasing auta elektrycznego – klienci EFL testowali modele Tesli

Sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym w Polsce dopiero raczkuje. To przede wszystkim kwestia słabo rozwiniętej infrastruktury, znikomej liczby dealerów i przede wszystkim braku dopłat ze strony państwa. Nie zmienia to jednak faktu, że propagowanie tego typu pojazdów jest coraz częściej spotykane w naszym kraju.

EFL wspólnie z berlińskim dealerem Tesli, zaprosił swoich klientów na jazdy testowe nowymi modelami tej amerykańskiej marki, specjalizującej się w produkcji aut elektrycznych. Był to dobry moment do podsumowanie współpracy obu firm, której głównym celem jest przekonanie przedsiębiorców do zalet pojazdów z alternatywnym źródłem napędu.

Jazdy testowe zorganizowano w dniach 7-8 października br. Poza możliwością sprawdzenia aut Tesli w trasie, zaproszeni goście mogli także przekonać się jak wygląda „tankowanie” samochodu elektrycznego w punkcie szybkiego ładowania. Przypomnijmy, że pierwszy taki punkt Tesla Motors we współpracy z firmą Orlen uruchomiła w Kostomłotach, nieopodal autostrady A4 pomiędzy Zgorzelcem a Wrocławiem. Tzw. „Supercharger”umożliwia bezkosztowe doładowanie aut Tesli w niecałe 30 minut, co pozwala na przejechanie nawet 270 kilometrów (w ciągu 30 minut można doładować 50% pojemności baterii, z kolei pełne ładowanie trwa ponad godzinę i pozwala przejechać w nowych modelach ponad 500 km). Do jazd testowych zostały wykorzystane trzy najnowsze modele amerykańskiego producenta: S P90D, S 75D i X 90D.

EFL jest liderem leasingu Tesli w Polsce, finansując elektryczne auta tego producenta od ponad dwóch lat. Do tej pory spółka wyleasingowała 10 samochodów tego producenta, kolejne transakcje są w trakcie realizacji. Pierwszym klientem, któremu EFL wyleasingował Teslę, jest firma MentalWay organizująca szkolenia w zakresie rozwoju osobistego i biznesowego.

Rynek aut elektrycznych w Polsce jest bardzo słabo rozwinięty. W sumie w ubiegłym roku zostało w naszym kraju sprzedanych kilkaset sztuk aut elektrycznych, co w ogólnej sprzedaży stanowi wartość marginalną. Z doświadczeń rynków zachodnich wynika, że popyt na samochody z alternatywnym napędem rośnie wtedy, kiedy są zachęty do ich zakupu. Dlatego trzymamy kciuki za rządowy plan rozwoju elektromobilności, który zakłada, że do 2025 roku po polskich drogach będzie jeździć milion aut elektrycznych„– mówi Radosław Woźniak, wiceprezes EFL.

Leasing auta elektrycznego w Polsce

Leasing aut elektrycznych w Polsce podobnie jak ich sprzedaż dopiero raczkuje. Wynika to z pewnością z braku dilera w naszym kraju oraz faktu, że wciąż mało przedsiębiorców wie, że zakup takich pojazdów jest możliwy nie tylko za gotówkę. W związku z dosyć wysoką ceną wynoszącą od 65 tys. euro do 150 tys. euro, atrakcyjnym rozwiązaniem jest leasing. Procedury są takie same jak przy leasingu standardowym w Polsce: okres trwania umowy wynosi od 2 do 5 lat, a wpłata początkowa od 1% – 45%. Transakcja odbywa się w ramach tzw. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (WNT).

Przypomnijmy, że od czasu wejścia Polski do UE klienci mają możliwość zakupu towarów bezpośrednio od producentów, po niższej cenie i z pominięciem polskich pośredników. Klient jest zobowiązany pokryć tylko koszty sprowadzenia samochodu, które są doliczane do wartości ofertowej umowy leasing.

Źródło: EFL
oprac. (jab)