Kia Telluride triumfuje w konkursie WCOTY 2020

Zwycięzcą tegorocznego plebiscytu na Światowy Samochód Roku (World Car of the Year) dość nieoczekiwanie została Kia Telluride. Największy SUV koreańskiej marki, jak na razie, nie jest oferowany w krajach Unii Europejskiej, ale cieszy się dużym zainteresowaniem na innych rynkach.

Podczas z konieczności wyłącznie wirtualnej uroczystości otwarto koperty z wynikami tegorocznego konkursu doręczone członkom Komitetu Sterującego WCOTY przez światową firmę audytorską KPMG. Przypomnijmy, że jedynym polskim jurorem konkursu World Car of the Year jest Maciej Pertynski, regularnie goszczący na łamach magazynu „Menadżer Floty”.

Co ciekawe, model Telluride nie jest sprzedawany na rynkach państw Unii Europejskiej. Oferują go za to salony Kia w Azji, Szwajcarii, Norwegii, Rosji, na Ukrainie, w obu Amerykach, Australii, a nawet w Afryce.

Podczas tegorocznej edycji konkursu marce Kia przypadły dwa tytuły – obok głównego, tego najważniejszego, także ten najbardziej powiązany z trendami na globalne obniżanie emisji –  Kia Soul EV została Miejskim Światowym Samochodem Roku 2020. Zwycięstwa w dwóch kategoriach wywalczyło także elektryczne Porsche Taycan, najnowszy i najbardziej wyrafinowany technicznie i technologicznie model marki z Zuffenhausen.

Pierwszym triumfatorem konkursu, już dwa tygodnie temu, w kategorii Światowa Motoryzacyjna Osobowość Roku 2020 został Portugalczyk Carlos Tavares (Groupe PSA). Teraz poznaliśmy zwycięzców w pięciu pozostałych kategoriach:

Światowy Samochodowy Design Roku 2020 – Mazda 3

Światowy Samochód Miejski Roku 2020 – Kia Soul EV

Światowy Samochód Sportowy Roku 2020 – Porsche Taycan

Światowy Samochód Luksusowy Roku 2020 – Porsche Taycan

Światowy Samochód Roku 2020 – Kia Telluride.

Fenomenalny sukces kontrowersyjnej pod względem stylistyki nadwozia Kii Telluride to coś, co może tylko rozgrzać serce petrolheada. Triumfatorem został „prawdziwy samochód” – auto potężne, wyposażone w wielki silnik spalinowy o dużej mocy, a przy tym świetnie dopracowane technicznie, technologicznie i jakościowo. Prześliczne i fantastycznie wykończone modele Mazdy 3 i CX30 przegrały niewielką, ale wyraźną różnicą głosów. Co prawda nie znajdziecie tego nigdzie w oficjalnych materiałach, ale z rozmów z innymi jurorami wiem, że wszyscy podkreślali zbyt słabe i kompletnie nieemocjonujące silniki obu Mazd – napisała na swoim profilu Maciej Pertyński.

(TSz)
Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *