KIA PLATINUM CUP. Sezon nowości

Tegoroczny sezon Mistrzostw Polski Kia Picanto zapowiada się niezwykle interesująco. Najważniejsza seria wyścigowa w naszym kraju wraz z pojawieniem się nowego partnera tytularnego zmienia nazwę na Kia Platinum Cup. Nowe są także samochody, które będą rywalizowały na sześciu europejskich torach.

Polskie przedstawicielstwo koreańskiej firmy od dawna promuje swoje samochody poprzez wyścigi. Wystarczy przypomnieć, że w latach 2006–2010 w serii Kia Lotos Cup najpierw starowały ówczesne modele Picanto (z pięciodrzwiowym nadwoziem), a następnie większe, kompaktowe Cee’dy. Natomiast od sezonu 2012 w rywalizacji uczestniczyły trzydrzwiowe Picanto. W związku ze zmianą modelu w sezonie 2018 wracamy do pięciodrzwiowych Picanto, które zostały poddane niezbędnym modyfikacjom. Zamontowano w nich m.in. klatki bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, system gaśniczy oraz inne elementy, mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo kierowcy. Oczywiście wszelkie zmiany objęte są ściśle regulaminem technicznym grupy N, dopuszczającym ograniczony zakres zmian w konstrukcji i wyposażeniu samochodu. Celem organizatora rozgrywek jest utrzymanie kosztów udziału w wyścigach na jak najniższym poziomie – nowe Picanto wyścigowe w wersji ready-to-race kosztuje 47 500 zł dla zawodników, którzy startowali już w poprzednich sezonach oraz 53 600 zł dla debiutantów. Przy połączeniu tego ze stosunkowo niewielkimi kosztami udziału w mistrzostwach, Kia Platinum Cup jest jednym z najbardziej dostępnych seriali wyścigowych w Europie. Dzięki temu jest to duża szansa na rozpoczęcie przygody z wyścigami dla młodych zawodników, często mających w swoim dorobku co najwyżej starty w kartingu.

Umowa, którą zarząd Kia Motors Polska podpisał z firmą Orlen Oil, określa zasady długoterminowej współpracy handlowej i marketingowej, w tym działania przy projekcie Kia Platinum Cup. Wyścigowa rywalizacja stanowi najlepszy poligon doświadczalny także dla olejowej marki.

Współpraca z tak istotnym partnerem, jakim jest Kia, w popularnej serii Mistrzostw Polski jest potwierdzeniem wysokiej jakości naszych produktów. Wierzymy w ogromny sukces współpracy na linii Kia – Orlen Oil, ponieważ, oprócz profesjonalizmu, zaufania klientów, doświadczenia, łączy nas pasja do motoryzacji – mówi Agnieszka Grzegorczyk, dyrektor marketingu w Orlen Oil.

Zbliżający się sezon Kia Platinum Cup będzie składał się z sześciu rund. Rywalizacja rozpocznie się już w ostatni weekend kwietnia na znanym z Formuły 1 torze Hungaroring, gdzie zawodnicy będą mogli podejrzeć zmagania serii FIA WTCR, która w tym roku zastąpiła Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Druga runda odbędzie się na austriackim Red Bull Ringu, także widniejącym w kalendarzu F1. Kierowcy wyścigowych Picanto ostatni raz ścigali się na malowniczym torze w Styrii w 2016 roku. Pierwszą część sezonu zakończą czerwcowe zmagania na Torze Poznań. Czwarta oraz piąta runda sezonu będzie towarzyszyła niezwykle widowiskowym Mistrzostwom Europy Ciężarówek (ETRC), które wraz z „Kijankami” pojawią się na Slovakiaringu oraz na czeskim Autodromie Most. Finał sezonu zaplanowano pod koniec października na belgijskim torze Zolder, na który wyścigowe Picanta wracają po dwuletniej przerwie. Tym razem wyścigi KPC będą towarzyszyć europejskiej serii NASCAR.

– Myślę, że tegoroczny kalendarz stanowi dla zawodników niesamowite wyzwanie. Po raz kolejny pojawimy się na światowej klasy obiektach, gdzie kierowcy oraz ich zespoły będą mogły podejrzeć pracę najlepszych ekip. Obok znanych nam już serii, takich jak Mistrzostwa Europy Ciężarówek czy WTCR, które w poprzednich latach stanowiło Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych, w tym roku zadebiutujemy przy europejskiej serii NASCAR. Z pewnością możliwość podejrzenia mało znanego w Europie świata wyścigów, który jest niezwykle popularny w Stanach Zjednoczonych, poszerzy nasze horyzonty i pozwoli na pogłębienie wiedzy na temat ogólnie pojętego motorsportu – tłumaczy Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska.

Poza doświadczeniem i możliwością rozpoczęcia kariery kierowcy wyścigowego, dużym atutem Kia Platinum Cup są również nagrody finansowe, których pula w tym roku wynosi 125 tys. zł. Podczas każdej rundy czeki otrzyma czołowa piętnastka zawodników, a zwycięzcy poszczególnych wyścigowych weekendów odbiorą po 3 tys. zł. Dodatkowo mistrz Polski otrzyma czek w wysokości 35 tys. zł, wicemistrz – 20 tys. zł, a zdobywca trzeciego miejsca – 10 tys. zł. Ponadto Kia Motors Polska zapewnia 40% rabat na części zamienne oraz bezpłatne treningi na każdej rundzie, zaplecze wraz z cateringiem, firmową odzież, oficjalne testy na torze przed rozpoczęciem sezonu ze szkoleniem teoretycznym i praktycznym pod okiem instruktora oraz obsługę i wsparcie medialne.

TERMINY KIA PLATINUM CUP 2018

1. Hungaroring (Węgry) – (razem z serią WTCR) 28-29.04

2. Red Bull Ring (Austria) – (CEZ) 19-20.05

3. Tor Poznań (Polska) – (WSMP + CEZ) 16-17.06

4. Slovakia Ring (Słowacja) – (ETRC) 14-15.07

5. Autodrom Most (Czechy) – (ETRC) 01-02.09

6. Zolder Circuit (Belgia) – (NASCAR Euro Series) 19-20.10