Continental dostarcza opony i zaawansowane systemy do elektrycznego Volkswagena

Firma Continental opracowała komputer odpowiadający za zarządzanie różnymi funkcjami i przepływem danych w samochodzie Volkswagen ID.3, a oddział koncernu oponiarskiego Vitesco Technologies jest wyłącznym dostawcą systemu sterowania napędem dla platformy MEB Volkswagena. Elektryczny model ID.3 jest też fabrycznie wyposażony w letnie i zimowe opony Continental z technologią ContiSeal™.

W związku z rozwojem mobilności, nowoczesnym pojazdom elektrycznym i autonomicznym są stawiane coraz wyższe wymagania dotyczące elektroniki. Auta elektryczne i autonomiczne generują ogromne ilości danych, a nowe koncepcje łączności sprawiają, że współczesne systemy elektroniczne stają się coraz bardziej złożone. Continental, producent opon premium i firma technologiczna, z powodzeniem rozwija i wdraża zaawansowane cyfrowe systemy łączności i sterowania w samochodach elektrycznych.   

Innowacyjny komputer firmy Continental na pokładzie VW ID.3

Nowy elektryczny Volkswagen ID.3 jest wyposażony w dwa wysokowydajne komputery na pokładzie. Jeden z nich, odpowiadający za zarządzanie różnymi funkcjami i przepływem danych w samochodzie, został opracowany przez Continental.

To dla nas wielkie osiągnięcie, że nasza koncepcja serwera jest obecnie wdrażana do produkcji seryjnej w firmie Volkswagen. Nie chodzi tylko o nową erę rozwoju złożonej architektury elektronicznej, to kamień milowy w cyfrowej transformacji” – mówi Helmut Matschi, szef działu projektowania rozwiązań do wnętrz pojazdów w Continental. 

Vitesco Technologies, oddział firmy Continental i wiodący międzynarodowy dostawca inteligentnych technologii napędowych i rozwiązań elektryfikacyjnych, wspiera rozwój elektromobilności m.in. dostarczając jednostkę sterującą napędem elektrycznym dla nowego modelu auta elektrycznego Volkswagen ID.3. Vitesco Technologies opracował nowoczesny system sterowania napędem dla nowej modułowej platformy MEB grupy Volkswagen. W samochodzie elektrycznym Volkswagen ID.3 urządzenie to przejmuje szereg kluczowych funkcji w elektrycznym systemie napędowym: aktywuje silnik elektryczny, koordynuje wszystkie polecenia inicjowane przez pedał gazu, a także odgrywa integralną rolę w ładowaniu i zarządzaniu energią, jak również w zarządzaniu systemem elektrycznym wysokiego napięcia. Element ten działa również jako interfejs do innych jednostek sterujących wewnątrz pojazdu. Urządzenie umożliwia również łączność z otoczeniem samochodu w celu zapewnienia aktualizacji oprogramowania i ulepszeń funkcjonalnych w dowolnym momencie. W związku z tym, podczas opracowywania nowego elementu pojazdu elektrycznego, inżynierowie Vitesco Technologies zwrócili uwagę nie tylko na bezpieczeństwo funkcjonalne, ale także cybernetyczne.

Opracowując nową jednostkę sterującą napędem, firma Vitesco Technologies wykorzystała swoje wieloletnie doświadczenie w dziedzinie elektroniki oraz wysokie kompetencje w zakresie rozwoju oprogramowania. Urządzenie to nie tylko zawiera komponenty programowe opracowane przez Vitesco Technologies, ale także służy jako platforma integracyjna dla części dostarczanych przez Volkswagen i zapewnia bezproblemowe działanie całego systemu. Dzięki ścisłej współpracy pomiędzy zespołami inżynierów Continental i Volkswagen, obie firmy mogły wprowadzić system sterujący napędem do produkcji w ciągu około dwóch lat.

Komponent ten zostanie wprowadzony do produkcji seryjnej w kolejnych pojazdach elektrycznych innych marek grupy Volkswagen, zbudowanych na modułowej platformie MEB.

Opony Continental na pierwsze wyposażenie Volkswagena ID.3

Volkswagen wybrał opony Continental na pierwsze wyposażenie do swojego nowego auta elektrycznego ID.3. Opona letnia Continental EcoContact™ 6 i opona zimowa Continental WinterContact™ TS 850 P zostały specjalnie dostosowane do indywidualnych wymagań modelu ID.3: auto elektryczne musi być wyposażone w opony o niskim oporze toczenia, które pozwolą oszczędzać energię i maksymalnie wydłużyć czas użytkowania pojazdu pomiędzy ładowaniem. Oprócz tego, opony Continental do VW ID.3 zapewnią komfort pasażerom dzięki niskiemu poziomowi hałasu, a ich specjalna konstrukcja ścian bocznych pomaga zminimalizować opór aerodynamiczny pojazdu.

Zarówno letnie, jak i zimowe opony na pierwsze wyposażenie do auta elektrycznego VW ID.3 są zaopatrzone w technologię ContiSeal™, która automatycznie uszczelnia przebicia bieżnika opony o średnicy do pięciu milimetrów, eliminując w ten sposób około 90% wszystkich możliwych przebić.

Opony Continental do nowego pojazdu elektrycznego Volkswagena są łatwo rozpoznawalne dzięki oznaczeniu ⊕ („+”) na ścianie bocznej. Znak ten jest dowodem na to, że opony zostały poddane różnym testom i zapewniają najwyższą jakość i osiągi.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *