[W MAGAZYNIE] Nagrody za punkty

Otrzymywanie prezentów dla większości osób jest bardzo przyjemne. Jeszcze większą radość mamy, kiedy sami na nie zapracujemy, dlatego tak popularne są programy lojalnościowe na stacjach paliw. Każdy użytkownik czterech kółek musi przecież czasami zatankować auto, więc dlaczego miałby nie połączyć tego ze zbieraniem punktów, które można wymienić na nagrody.

Tekst: Maciej Gis

Każda sieć stacji paliw oferuje karty paliwowe, które ułatwiają życie przedstawicielom firm oraz osobom prowadzącym działalność gospodarczą. – Karty flotowe Moya Firma to działający w trybie on-line dostęp do bezpiecznych transakcji paliwowych na ponad 190 stacjach Moya w Polsce i 1650 stacjach partnerów programu w Europie. Spersonalizowane karty oferują także dostęp do panelu e-commerce, przez który użytkownik może zarządzać kontem, ustawiać limity dobowe litrów i transakcji czy zobaczyć podgląd z kamer zainstalowanych na stacjach automatycznych w czasie rzeczywistym. Dodatkowo do dyspozycji uczestników programu jest całodobowa pomoc techniczna przez infolinię i e-BOK – mówi Sławomir Prusinowski, dyrektor ds. sprzedaży hurtowej i flotowej Moya. Nie będziemy się jednak skupiać na tym zagadnieniu, a zajmiemy się kartami lojalnościowymi. Niemal każda osoba eksploatująca samochód zbiera punkty, aby później wymienić je na atrakcyjne nagrody albo zniżkę na paliwo. Katalogi nagród na stacjach paliw pełne są prezentów i każdy może tam coś dla siebie znaleźć.

Dlaczego więc nie przystąpić do takiego programu? O komentarz poprosiliśmy Iwonę Kiljan, kierownika ds. programu lojalnościowego w Circle K Polska: – Program lojalnościowy Circle K Extra Club to wiele wyjątkowych korzyści dla klientów indywidualnych, opartych na systemie gromadzenia punktów. Program umożliwia zarówno płacenie punktami za produkty oraz usługi dostępne na stacji, jak i wymianę punktów na nagrody rzeczowe z Katalogu nagród. Klienci mogą również pobrać bezpłatną aplikację mobilną, w której mają łatwy dostęp do konta, punktów, wirtualnej karty oraz do specjalnie przygotowanych promocji. Tylko w Circle K możliwe jest zarejestrowanie w programie dowolnej karty bankowej, która automatycznie staje się kartą lojalnościową. Pamiętajmy, że uczestnik programu może dołączyć do konta więcej niż jedną kartę i dzięki temu dużo szybciej rośnie liczba zbieranych punktów i dużo szybciej można je wymienić na nagrody z naszego Katalogu nagród.

OFERTA

Na rynku polskim jest sporo firm paliwowych i każda z nich oferuje własny program lojalnościowy. Poniżej przed- stawiamy te, które naszym zdaniem szczególnie zasługują na uwagę.

 

BP

Na stacjach BP obowiązuje program lojalnościowy Payback. Punkty zebrane za tankowanie pojazdu, myjnię czy zakupy na stacji (sklep lub Wild Bean Café) można wymieniać na atrakcyjne nagrody. Co ważne, w tym przypadku punkty można zbierać również u innych partnerów uczestniczących w programie, a jest ich sporo. Katalog z nagrodami dostępny jest na stronie internetowej lub stacjach benzynowych. – Dopasowanie programu lojalnościowego do indywidualnych potrzeb odbiorcy jest najważniejsze. Personalizacja jest jednym z najsilniejszych trendów, podobnie jak technologia i natychmiastowość. Program lojalnościowy to dobry sposób na budowanie trwałych relacji z konsumentami. Payback jest jednym z największych programów w Polsce, a jego partnerem jest BP – ten program to 8 mln aktywnych uczestników, 1 mln odebranych nagród i ponad 5 tys. miejsc w Polsce, w których można korzystać z tego programu. Payback ma najwięcej powiązań partnerskich, co sprawia, że punkty zbiera się łatwiej i szybciej. BP od początku w swoich programach lojalnościowych proponuje wartość dodaną – możliwość wsparcia wybranych działań charytatywnych. Dla wielu klientów to ważny element programu lojalnościowego. Był to nowatorski ruch poczyniony w 2000 r. przez BP – wprowadzenie programu marketingowego, który jako pierwszy w Polsce zawierał też element charytatywny. Ten element charytatywny jest ciągle wyróżnikiem BP, które od 2009 r. jest partnerem programu Payback. Sześć ogólnopolskich programów współpracujących z BP partnerów społecznych – TOPR, Stowarzyszenie SIEMACHA, Stowarzyszenie WIOSNA ze Szlachetną Paczką i Akademią Przyszłości, Pajacyk PAH i Pola Nadziei – dostępnych jest również dla klientów BP dzięki możliwości oddawania punktów w ramach programu Payback. Udział w programie Payback przyniósł partnerom społecznym BP zysk w wysokości aż 140 mln przekazanych punktów – komentuje przedstawi- ciel BP.

CIRCLE K

Circle K Extra Club to program lojalnościowy adresowany do osób indywidualnych, który umożliwia zbieranie za zakupy punktów i ich wymianę na pro- dukty oraz usługi dostępne w Katalogu nagród. Aktualna lista nagród znajduje się na www.circlek.pl. Uczestnicy programu mają także możliwość płacenia punktami za zakupy na stacjach według przelicznika 1 pkt = 1 gr. W pro- gramie Circle K Extra Club każde 3 zł wydane na zakup towarów i usług na stacjach Circle K (z wyłączeniem paliwa) to dodatkowy 1 pkt. Zakup paliw podlega odrębnej punktacji: każdy litr benzyny miles®, oleju napędowego miles® i LPG to 1 pkt w programie. Więcej punktów można uzyskać za zakup paliw premium – każdy litr benzyny milesPLUS® i oleju napędowego milesPLUS® to dodatkowe 2 pkt w programie. Uczestnicy programu Circle K Extra Club mają także możliwość zdobycia punktów bonusowych za zakup wybranych produktów – ich aktualna lista dostępna jest na stronie internetowej Circle K. Przystąpienie do programu jest bardzo proste – wystarczy zarejestrować kartę na stacji lub w serwisie Circle K Extra Club.

LOTOS

Stacje Lotos oferują program lojalnościowy Navigator. Aby do niego przystąpić, wystarczy kupić na tej stacji paliw jeden z produktów lub jedną z usług premiowanych w programie Navigator, a następnie odebrać przy kasie kartę Navigator lub kartę rodzinną (karta główna i trzy dodatkowe – punkty zbierane są na jedno konto). Następnie należy zarejestrować się w programie na stronie www.lotosnavigator.pl , w aplikacji mobilnej Lotos dla kierowcy lub przez formularz zgłoszeniowy dostępny na stacji paliw Lotos. Po spełnieniu tych warunków pozostaje już tylko zbieranie punktów za zakupy określonych produktów i usług na stacjach paliw Lotos. W programie Navigator punkty otrzymuje się zarówno za zakupy na stacji, jak i za paliwo. Na przykład 5 l paliwa Pb 95, Pb 98, ON oraz ON TIR to 5 pkt. Za zakup 5 l paliwa z serii Dynamic otrzymujemy 10 pkt, a za ta kowanie LPG przyznawane są 3 pkt (za 5 l). Również za produkty z Café Punkt można uzyskać dodatkowe punkty, np. kawa to 30 dodatkowych punktów, a hot dog z grillowaną kiełbasą – 50 pkt. Za zakupy w sklepie też będziemy nagradzani – za zimowy płyn do spryskiwaczy otrzymamy 50 pkt, a za energetyk Dynamic – 20 pkt. Klienci otrzymają też punkty, kupując oleje silnikowe oraz myjnię automatyczną. Aktualny katalog można znaleźć na stronie internetowej firmy Lotos oraz na stacjach paliw.

ORLEN

Grupa PKN Orlen oferuje klientom program lojalnościowy Vitay. Podobnie jak u konkurencji, punkty otrzymuje się za zakup paliwa, produktów ze sklepu czy korzystanie z bufetu. Koncern oferuje również atrakcyjne promocje punktowe. Na przykład za zakup 30 l paliwa oraz dowolnego gorącego napoju 420 ml otrzymamy 1000 pkt. Z kolei za zakup płynu do spryskiwaczy możemy zyskać nawet 500 pkt. Punkty w programie Vitay możemy również zbierać, współpracując z partnerami. Jednym z nich jest Yanosik – punkty otrzymu- jemy m.in. za zgłaszanie utrudnień drogowych. Warto zaznaczyć, że Orlen dba o swoich klientów – jeśli w ciągu 6 miesięcy uda się zebrać 9000 pkt Vitay, możliwe jest przystąpienie do programu Club Super Vitay. Punkty zbiera się tak samo, ale jeżeli w ciągu miesiąca uzyskamy 2000, 5000, 10 000 pkt, to dodatkowo dostaniemy odpowiednio 500, 1500 oraz 5000 pkt. Zdobyte punkty można wymieniać na nagrody lub skorzystać ze zniżki na zakup paliwa.

SHELL

Na stacjach sieci Shell klienci mogą skorzystać z programu lojalnościowego Shell ClubSmart. Wystarczy na stacji Shell odebrać kartę i już można zbierać punkty, kiedy tankujemy, myjemy samochód czy robimy tam zakupy. Kartę można spersonalizować na stacji lub na stronie internetowej, a punkty wymieniać na wiele ciekawych nagród, np. miesięczny abonament na nawigację NaviExpert (300 pkt), kawę Costa (330 pkt) czy termiczną torbę na lunch (3200 pkt + 1 zł). W tym programie można zbierać punkty również dzięki współpracy z partnerami, np. Booking. com – dokonując rezerwacji na portalu, każdy uczestnik programu Shell ClubSmart otrzymuje 5 pkt za każde wydane 1 euro (lub jego ekwiwalent). Wystarczy podać numer karty Shell ClubSmart, wypełniając dane. Inni partnerzy to m.in. Allianz Ubezpieczenia, Sygnic, Rentalcars.com.

TOTAL

W programie lojalnościowym Total punkty przyznawane są za tankowanie paliwa (za każde 5 l), zakupy w Pause Café czy w sklepie (np. za oleje silnikowe). Wśród nagród jest np. 20-proc. rabat na kawę, 30-proc. rabat na płyn do spryskiwaczy Total albo rabat na zakup paliwa – 5 gr za litr. Zaletą programu Total jest możliwość szybkiego odebrania nagród. To duże udogodnienie szczególnie dla tych, którzy sporo podróżują autem. Większość osób z przyzwyczajenia tankuje na jednej sieci stacji benzynowych. W takim przypadku warto uczestniczyć w programach lojalnościowych, które umożliwiają zbieranie punktów, a następnie ich wymianę na prezenty. To nic nie kosztuje, a możemy zyskać przydatny upominek.

Wideo

!! Wyprzedzamy nowotwór
Menadżer Floty w Genewie - TOYOTA
Menadżer Floty w Genewie - LEXUS
Menadżer Floty w Genewie - VW
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności