[W MAGAZYNIE] Menadżer Floty 8/2016

Najnowszy numer magazynu Menadżer Floty poświęciliśmy samochodom użytkowym. Piszemy m.in. o rynkowych trendach, premierach, sposobach finansowania, prawie przewozowym i autonomicznej przyszłości aut do ciężkiej pracy. Tradycyjnie publikujemy także szereg rozmów z menadżerami związanymi z branżą motoryzacyjną i flotową. Wywiadów udzielili nam prezesi i dyrektorzy Hyundai Motor Poland, GM Poland, Volvo Car Poland, Carefleet S.A., Mobileye, Ecologic.io i Goodyear.

Samochody użytkowe

O tym, jak powinien wyglądać idealny pojazd dostawczy, zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i takich kwestii, jak TCO, branding i oferta finansowania, pisze dla Menadżera Floty Marcin Kardas, specjalista Eurotax.

Raport Menadżera poświęciliśmy przeglądowi rynkowych nowości w segmencie pojazdów użytkowych, od dostawczaków idealnych do miasta po pick-upy.

Ponadto publikujemy artykuł o korzyściach wynikających z wynajmu długoterminowego pojazdów dostawczych, a także materiał szczegółowo opisujący zasady ponoszenia odpowiedzialności odszkodowawczej przez przewoźnika towaru, opracowany przez Jędrzeja Jachira, prezes zarządu Kancelarii Prawnej i Odszkodowawczej Virtum Sp. z o.o.

Prezentujemy także case study z rynku brytyjskiego, które podpowiada, jak zarządzać flotą liczącą aż 4000 pojazdów dostawczych.

W najnowszym Menadżerze Floty znajdziecie Państwo również prezentacje i testy modeli: Volkswagen Amarok, Toyota PROACE, Fiorino, Ducato i Fullback z gamy FIAT Professional, Ford Transit Custom i Transi po modernizacji, Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Combo, Vivaro i Movano. Porównujemy ze sobą pick-upy: Forda Rangera, Nissana Navarę, Fiata Fullbacka i Toyotę Hilux.

Na koniec przyglądamy się przyszłości samochodów użytkowych w artykule o tym, jak jazda autonomiczna może zmienić rynek przewozu osób i transportu towarów.

Wywiady

Seung Sik Nam, prezes Hyundai Motor Poland, w wywiadzie udzielonym „Menadżerowi Floty” mówi m.in. o bardzo dobrych rezultatach południowokoreańskiej marki w Polsce, ofercie dla klientów flotowych, różnicach i podobieństwach między rynkiem polskim i zachodnioeuropejskim, a także potencjale samochodów z ogniwami paliwowymi i ważnej roli sportu motorowego w rozwoju firmy.

Z Liorem Sethonem, dyrektorem globalnym ds. sprzedaży, marketingu i biznesu w Mobileye, dyskutowaliśmy o kontraktach z najważniejszymi graczami na rynku motoryzacyjnym, możliwości wykorzystania sprzętu Mobileye w dowolnej flocie, specyfice polskiego rynku i przyszłości pojazdów autonomicznych.

Z Wojciechem Mieczkowskim, od 4 lat dyrektorem generalnym GM Poland, rozmawialiśmy o zmianach i transformacji firmy oraz o kolejnych, rekordowych wynikach marki Opel w Polsce.

Z Ryszardem Zdanowskim, Fleet Sales Managerem w Volvo Car Poland o 25-letnim doświadczeniu w branży motoryzacyjnej, dyskutowaliśmy o nowych trendach na rynku flotowym i nowych modelach, które zmieniają oblicze szwedzkiej marki.

W rozmowie z Frédérikiem Lustigiem, prezesem zarządu Carefleet S.A., poruszaliśmy kwestie zmian w polskim biznesie i polskiej rzeczywistości, rynku CFM oraz różnic pomiędzy małymi a dużymi przedsiębiorstwami.

Emil Żak, CEO Ecologic.io., opowiada w rozmowie z nami o systemie opartym o grywalizację, który sprawia, że flota jest bezpieczniejsza i bardziej ekologiczna. Rozmawialiśmy również o przenoszeniu dobrych nawyków z firmy do życia codziennego i społecznej odpowiedzialności biznesu.

W związku z 10-leciem działalności sieci serwisowej Premio w Polsce, przeprowadziliśmy wywiad z Piotrem Nowakowskim, dyrektorem ds. sprzedaży detalicznej Goodyear, odpowiadającym za rozwój Premio w Europie Centralnej.

Opinie

Klaudia Podkalicka pisze o trudnym temacie, czyli zarządzaniem budżetem w sporcie motorowym. Adam Kornacki mierzy się z problemem wskazania najlepszego samochodu na świecie. Rafał Jemielita cieszy się z otrzymania figurki pieska z kiwającą główką, a przy okazji porusza temat mądrych i głupich gadżetów motoryzacyjnych. Wojciech Sroczyński analizuje, czy powszechny dostęp do motocykli o klasy 125 ma wpływ na poziom bezpieczeństwa na polskich drogach. Z kolei Paweł Kacperek zastanawia się, czy kupowanie i używanie Car Play w samochodzie ma sens.

Ponadto w Menadżerze Floty

W numerze 8/2016 Menadżera Floty publikujemy m.in. poradnik dr Mirosławy Leopold o budowaniu relacji z klientami, artykuł rzeczoznawcy samochodowego Mikołaja Roka o GVO oraz tekst menadżera floty Arra Group Seweryna Nowaka o serwisie idealnym.

Zapraszamy również do zapoznania się z zapowiedzią Międzynarodowych Targów Paliwowych „Stacja i Biznes Przyszłości”, multibiznesowego eventu, który będzie obfitować w wiele imprez towarzyszących. Wydarzenie roku w branży paliwowej odbędzie się w dniach 5-6 października we Wrocławiu.

Wciąż trwa nasz długodystansowy test Peugeota 308 SW. Francuskim kombi udaliśmy się na pierwszy obowiązkowy przegląd serwisowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *