[W MAGAZYNIE] Menadżer Floty 5/2016

Wywiady z menadżerami wysokiego szczebla i specjalistami marek Renault, BP, Toyota, Nissan, Jaguar, Fleet Logistics, Sawa Taxi, wyniki polskiej branży CFM i Rent a Car oraz nowe standardy wprowadzone przez PZWLP, raport dotyczący przemysłu motoryzacyjnego w Europie Środkowo-Wschodniej – to część materiałów, które przygotowaliśmy do najnowszego numeru magazynu Menadżer Floty.

Wywiady

Tomasz Mróz, dyrektor sprzedaży zbiorowej i specjalnej Renault Polska, w rozmowie z Menadżerem Floty mówi o ważnej roli Polski w wynikach sprzedaży francuskiego koncernu, rosnącym znaczeniu marki Dacia, zmianach w gamie modeli osobowych, istotności wysokiej jakości usług posprzedażnych oraz samochodach ekologicznych.

Z Alainem Uyttenhovenem, wiceprezydentem Toyota Motor Europe i szefem marki Lexus w Europie, rozmawialiśmy o nowościach, wzroście sprzedaży i o planach luksusowego ramienia koncernu Toyota.

Tadeusz Jelec, jeden z najwybitniejszych polskich projektantów, opowiedział nam o pracach nad Jaguarem F-Pace, historii swojej współpracy z brytyjską marką oraz o tym, co jest najważniejsze w pracy designera.

Rainer A. Laber, dyrektor generalny Fleet Logistics, przedstawia model biznesowy kierowanej przez siebie firmy, opowiada o zróżnicowanym rozwoju firm europejskich oraz o tym, jak Polska wypada na tle innych rynków naszego kontynentu.

Z Bartoszem Szymańskim, współzałożycielem warszawskiej korporacji taksówkowej Sawa Tax, dyskutowaliśmy o pomysłach na nowe usługi, samochodach idealnych na taksówkę i konkurencji bez licencji.

Dr Andrzej Chmura, badacz kluczowych strategii dla technologii przyszłości w Nissan Technical Center Europe, mówi o rozwoju samochodów elektrycznych i wodorowych, rozbudowie infrastruktury, sposobach na dotarcie do klientów z nowymi rozwiązaniami oraz bardzo ważnej roli komunikacji przy wprowadzaniu na rynek innowacji.

Z Piotrem Pyrichem, dyrektorem generalnym BP w Polsce, rozmawialiśmy o nowych paliwach i 25-letniej historii koncernu na naszym rynku.

Opinie

Tomasz Gorazdowski kontynuuje swoją reporterską opowieść o Meksyku i przekonuje, że pobytu w tym kraju nie warto ograniczać tylko do hotelu z basenem. Adam Kornacki opisuje swoją dyskusję z Krzysztofem Hołowczycem, w której panowie stali po dwóch stronach barykady w kwestii samochodów elektrycznych. Rafał Jemielita nawiązuje do konkursu Eurowizji i pisze o indywidualizmie w erze globalizacji. Wojciech Sroczyński pochyla się nad tematem samochodów ekologicznych w Polsce. Z kolei Tomasz Szmandra zwraca uwagę na istotny problem braku edukacji polskich kierowców z zakresu udzielania pierwszej pomocy.

Ponadto w Menadżerze Floty

W numerze 5/2016 piszemy również m.in. o nowych standardach wynajmu długoterminowego wprowadzonych przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, raporcie firmy Deloitte pt. „Europa Środkowa jako Centralny punkt branży motoryzacyjnej”, planach marki SEAT dot. sektora MŚP w Polsce i fenomenie rynkowym modelu Volvo XC60. Opisujemy również zmagania w ClassicAuto Cup oraz Toyota Economy Race, w którym triumfował redaktor naczelny magazynu „Menadżer Floty”. Przyglądamy się sytuacji też sytuacji na polskim rynku motoryzacyjnym w 2016 r., radzimy, na co zwrócić uwagę wybierając ubezpieczenie komunikacyjne i od transportu towarów.

W najnowszym wydaniu piszemy także o nowej gamie modelowej Mercedesa, przytaczając wypowiedzi Dietera Zetsche, prezesa zarządu Daimler AG, z którym mieliśmy okazję porozmawiać w trakcie Geneva Motor Show 2016. Dr Mirosława Leopold w kolejnym cyklu swoich szkoleń dot. coachingu pochyla się nad zagadnieniem zasobów, a dr Jakub Bogucki z e-petrol.pl porusza temat możliwego wzrostu cen paliw.

Opisujemy też stosunkowo nowy, ale już przynoszący rezultaty we flotach mechanizm grywalizacji oraz wskazujemy, jak istotne dla floty mogą być aktualizacje map dla planowania i optymalizacji biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *